LJILJANA  KOVAČIĆ    METAL-X  d.o.o.


Radom i edukacijom do uspeha
 
METAL-X-logo
Preduzeće METAL-X d.o.o. osnovano je 2002. godine sa sedištem u Turiji. Osnovna delatnost ove kompanije je proizvodnja specijalnih gumenih transportnih traka, PVC i PU transportnih traka, gumeno tehničke robe i servisiranje transportnih traka na licu mesta toplom vulkanizacijom. Osnivač i direktor preduzeća Ljiljana Kovačić jedan je od kandidata za prestižno priznanje Preduzetnik godine, a u razgovoru za “Net Magazin” predstavlja svoju kompaniju. 
 
•Kompanija Metal-X izgradila je zavidnu reputaciju. Kada se sada osvrnete na put koji ste prešli, šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?
 
-Nakon 14 godina upornog i posvećenog rada lični utisak je da smo uspeli da u jednoj prilično nerazvijenoj sredini i u dosta specifičnim okolnostima stvorimo malu stabilnu kompaniju, sa kontinuiranim rastom poslovanja i dobrom perspektivom.  
 
LjiljaKovacic
 
•Kvalitet je Vaš zaštitni znak, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?
 
-Kako u životu tako i u poslu, bez konstantne težnje za unapređenjem poslovanja i neprestanom edukacijom svih zaposlenih teško je postići uspeh. Smatram da je uspeh koji smo postigli proistekao iz zalaganja svih zaposlenih kako bi proizveli što kvalitetnije proizvode, usavršili ih i inovirali, pružili adekvatan servis 24/7 svim našim partnerima. Svakako je bitna i činjenica da razumemo potrebu naših poslovnih partnera i pronađemo efikasno rešenje za zadatak koji se pred nas postavi.
 
Vredno pomena je i to da smo navedenim poslovnim pristupom, nakon višegodišnje uspešne saradnje sa kompanijom Savatech iz Slovenije koja predstavlja sinonim za kvalitet u našoj branši, na obostrano zadovoljstvo pre četiri godine postali ovlašćeni zastupnik i distributer njihovih proizvoda za Repubiku Srbiju i Republiku Srpsku. 
 
•Nominovani ste za priznanje Preduzetnik godine u izboru koji organizuje kompanija EY (Ernst & Young). Koliko se, po Vašem mišljenju,  posvećuje pažnje preduzetništvu u Srbiji?
 
-Verujem da organizacije koji se bave privredom u celini u Srbiji čine da olakšaju preduzetnički  ambijent u meri kojoj je to moguće. Međutim, shodno iskustvu koje imamo u saradnji sa kompanijama u okruženju i šire, mišljenja sam da ona svakako nije adekvatna. Iako imamo zaista dobru saradnju sa poslovnim bankama, kamate koje postoje na tržištu teško da su pogodne za poslovanje na ovakvom nestabilnom tržištu. Sa druge strane, potrebne su i znatno veće mogućnosti za dobijanje podsticajnih sredstava,  kako lokalnih zajednica tako i pokrajinskih ili republičkih fondova.
 
•Preduzetnici u našoj zemlji suočavaju se sa mnogim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore bolji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?
 
-Rekla bih da je u našoj prirodi da svakom poslovnom ambijentu pronalazimo manu. Ne može se osporiti da je vlada sa svojim resornim ministarstvima u poslednjih nekoliko godina uspela da unapredi poslovnu klimu donošenjem pojedinih zakona. To jeste i zaključak većine  naših poslovnih partnera iz inostranstva i možda oni to unapređenje poslovne klime vide čak bolje i od nas samih. Za nas u kompaniji Metal-X svaki izazov  predstavlja i šansu da postanemo još bolji i efikasniji.
 
•Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče da uplove u vode privatnog preduzetništva?
 
-Poslovica kaže - “svako je kreator svoje sudbine”. I to je zaista tako i u poslovnom smislu. Uz neophodno teorijsko i praktično znanje, apsolutnu posvećenost poslu kojim se bavimo i svakodnevnom težnjom da i dalje učimo i unapređujemo se, vera u uspeh i vreme potrebno da se do uspeha dođe, predstavlja najbitnije faktore uspeha. Moramo verovati u sebe, biti gladni znanja i čekati svoju šansu – zaključuje Ljiljana Kovačić.
(03.02.2016)