PREDSTAVLJAMO USPEŠNE KOMPANIJE  LUNA d.o.o.

 
Četvrt veka tradicije i kvaliteta
luna
 
Kada se spomene LUNA, prva asocijacija je – kvalitet. Ova modna kuća iz Požarevca već četvrt veka gradi svoj prepoznatljiv poslovni imidž, a može da parira i svetskim brendovima. 
 
Vlasnica Biljana Jovanović ističe da put do uspeha nije bio lak, ali da danas, posle svih uspešno savladanih iskušenja, sa optimizmom mogu da gledaju u budućnost:
 
-Naš razvojni put, kao i, uostalom, razvojni put drugih kompanija, nije bio nimalo lak niti bez prepreka. Ipak, mogu sa ponosom da istaknem da smo se tokom ove dve i po decenije kretali uglavnom uzlaznom putanjom i postali jedan od lidera u tekstilnoj industriji Srbije, u proizvodnji i prodaji ženske garderobe i pratećeg aksesoara – kaže Biljana Jovanović i nastavlja:
 
-Modna kuća LUNA ima preko 180 stalno zaposlenih i isto toliko spoljnih saradnika. Osim sopstvenog lanca maloprodajnih objekata i proizvodnog prostora na više od 3000m2, LUNA je danas stabilan i uspešan poslovni sistem, koji je predvođen modernim menadžerskim timom i kreativnim dizajnerskim timom razvio franšizu na visokom nivou.
 
Naš najbitniji faktor razvoja jesu ljudi, jer kompanija ne bi mogla da raste i uspešno posluje ukoliko ne postoji posvećenost i podrška od strane svih zaposlenih u poslovnom sistemu. Njihovo stimulisanje i unapređenje u radu je veoma bitno za napredak jedne kompanije. Takav pristup dovodi do kvalitetnih proizvoda, a time i zadovoljnih kupaca.
  
Uspešno poslovanje modne kuće LUNA ogleda se i u širenju mreže maloprodajnih objekata – LUNA Concept Stores, kao i franšiza i mreže veleprodajnih kupaca u gradovima Srbije, regiona, na tržištima EU.
 
Potvrdu dobrim rezultatima i uspehu naše kompanije daju i mnogobrojne nagrade među kojima su: međunarodno priznanje za razvoj internacionalnog poslovanja - IWEC iz 2014. godine, priznanje za ,,Najevropskiju žensku firmu“, ,,Najbolje iz Srbije 2012“, „Biznis partner 2011“, „Izvoznik godine 2011“ i brojne druge. 
 
BiljanaJovanovic
•Kvalitet je Vaš zaštitni znak, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?
 
-Ideja vodilja od koje smo krenuli pri stvaranju modne kuće LUNA bila je i ostala ista: kreiramo odeću za žene koja će istovremeno zadovoljiti estetsku formu i aktuelne modne trendove, ali nikako na uštrb udobnosti i kvaliteta.
 
Prepoznavanje potreba naših kupaca za lepom, kvalitetnom i udobnom garderobom i pronalaženje načina za njihovo zadovoljenje ključ je uspeha naše kompanije. Nijedan uspeh, pa tako ni poslovni, ne dolazi preko noći. Upravo zato, osim puno truda treba i dosta strpljenja i hrabrosti.
 
•Vi ste 2013. bili nominovani za priznanje Preduzetnik godine u izboru koji organizuje kompanija EY (Ernst & Young). Koliko se,  po Vašem mišljenju,  posvećuje pažnje preduzetništvu u Srbiji?
 
-Generalno, preduzetništvo u Srbiji, a posebno žensko, nije dovoljno utemeljeno. Postoje malobrojni programi podrške preduzetništvu, jedan od njih je i Small business support (SBS) projekta Evropske banke za obnovu i razvoj. U okviru njega je i poseban segment posvećen baš preduzetnicama, s tim što su sredstva koja dobijaju ograničena i usmerena na unapređivanje znanja, a ne investicije.
 
Kada je u pitanju naš bankarski sektor, mala je podrška koja odatle dolazi. 
 
Uvek smo težili stabilnom razvoju zasnovanom na sopstvenim resursima – ljudskim i materijalnim. 
 
•Preduzetnici u našoj zemlji suočavaju se sa mnogim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore bolji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?
 
-Pitanje je kompleksno, zahtevalo bi poduži odgovor i dublju analizu, što bi prevazišlo okvir ovog intervjua. Svakako bi bilo dobro da se u reformske procese više uključe preduzetnici, poslodavci – odnosno oni koji u najvećoj meri mogu uticati na BDP naše zemlje.
 
•Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče da uplove u vode privatnog preduzetništva?
 
-Put jeste trnovit, ali svaki problem bi trebalo posmatrati kao izazov i ići napred.
 
Nastojala sam uvek da pronađem rešenje koje je u tom trenutku bilo najadekvatnije sledeći svoje instinkte, znanja i iskustva. Jednostavno, ukoliko mi se nešto čini ostvarivim i verujem da će doneti rezultate, to i uradim, bez obzira na to što mi možda drugi sugerišu da time u stvari rizikujem. 
 
Biti preduzetnik, znači imati viziju i upornost da se ona sprovede – zaključila je Biljana Jovanović u intervjuu za Net Magazin.
 
(13.02.2016)