PREDSTAVLJAMO USPEŠNE KOMPANIJE   JASMIL d.o.o.

Lideri u svojoj branši

Zahvaljujući dugogodišnjem radom, uz prepoznatljiv kvalitet i imidž koji krasi njegovu firmu, Milan Lončarević je nominovan za nagradu “Preduzetnik godine 2017” koju dodeljuje kompanija Ernst & Young (EY)

Malo Arilje ponosi se uspešnim preduzetnicima. Počast pripada najboljima, a najbolji u svom fahu svakako je Milan Lončarević, čelnik kompanije Jasmil d.o.o. koji je svojim dugogodišnjim radom skrenuo na sebe pažnju, pa nije čudo što je nominovan i za preduzetnika godine u izboru Ernst & Young (EY).

Kompanija Jasmil d.o.o. osnovana je 1992. godine u Arilju, a gospodin Milan Lončarević se pridružio ovoj firmi 1995. godine i na taj način nastavio, a kasnije i značajno unapredio porodični posao. U okrilju kompanije sa tradicijom, a sa željom da se tržištu ponudi veš jedinstvenog dizajna koji prati svetske modne trendove, 1999. godine stvoren je novi brend, Extreme Intimo. Danas je Jasmil najveći proizvođač i distributer rublja u bivšoj Jugoslaviji i vertikalno integrisan sistem koji čine ukupno 7 kompanija u 4 zemlje i koji samostalno organizuje poslovne procese od dizajna, preko razvoja proizvoda i proizvodnje sve do maloprodaje.

Trenutna proizvodnja i prodaja iznosi oko 4 miliona odevnih predmeta godišnje, a o uspešnom razvoju kompanije svedoči preko 100 maloprodajnih objekata u 8 država. U kompaniji Jasmil i njenim ćerkama - firmama trenutno je zaposleno 550 radnika, a ukoliko bismo brojali sve učesnike u radu ove kompanije, uključujući i zaposlene u eksterno angažovanim poslovnim pogonima i u franšizama, onda je ovaj broj preko 1100. Kompanija Jasmil trenutno radi na implementaciji „strategije digitalne transformacije“ koja je usvojena u 2017. godini i podrazumeva plan aktivnosti za naredne 3 godine u cilju prilagođavanja poslovanja novim tehnologijama.

* Poštovani gospodine Lončareviću, Vaša firma Jasmil d.o.o.  izgradila je zavidnu reputaciju. Početak je bio težak, kada se sada osvrnete na put koji ste prešli šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?

-Činjenica da smo u ovih 26 godina postojanja kompanije uspeli da postanemo lideri u našoj branši na regionalnom nivou, i da sa svojim brendom Extreme Intimo postanemo prepoznatljivi, čini me veoma ponosnim. Ponosan sam i na naših 550 zaposlenih bez kojih svega toga ne bi bilo, kao i na odlične odnose sa našim poslovnim partnerima.

* Ističete se kvalitetom, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?

-Što se tiče kvaliteta, nikada nismo pravili kompromise i to smatram izuzetno važnim. Balans između cene i kvaliteta uz konstantne inovacije su osnovni preduslovi da bi se ostvario uspeh na dugi rok.

* Nominovani ste za nagradu “Preduzetnik godine 2017” koju dodeljuje kompanija Ernst & Young (EY). Šta za Vas znači ovo priznanje?

-Izuzetna mi je čast što se moje ime našlo na listi nominovanih za ovu nagradu. Svakako je to potvrda da smo na pravom putu i sigurno će biti veliki podstrek za naše aktivnosti u budućnosti.

* Preduzetnici u našoj zemlji suočavaju se sa teškim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore bolji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?

-Rekao bih da su se ovdašnji preduzetnici navikli na teške uslove. Kada kažem ovdašnji,  ne mislim samo na Srbiju, već generalno na područje bivše Jugoslavije gde se odvija najveći deo naših poslovnih aktivnosti. U zadnjih par godina u Srbiji smo svedoci određenog napretka, ali ima još puno prostora za poboljšanje poslovnog ambijenta kroz reformu školstva, pravosuđa, kao i kroz kvalitetniji rad inspekcijskih organa. Takođe, veliki prostor za napredak postoji i na polju digitalizacije državne uprave, koja dovodi do smanjenja administrativnih procedura i štedi preduzetnicima i vreme i novac.

* Šta biste poručili mladim ljudima koje se odluče da postanu preduzetnici?

-Mislim da je danas teže nego ikad krenuti u preduzetničke vode, pogotovo ako govorimo o tradicionalnim biznisima. Konkurencija je u svakom poslu ogromna, globalizacija je učinila da je svaki proizvod vidljiv i dostupan širom sveta, što je sa jedne strane problem, ali sa druge strane postoji mogućnost da se za vaš proizvod lako sazna. Činjenica je da dobar deo razvijenih evropskih ekonomija svoj glavni oslonac ima u malim i srednjim preduzećima, i mislim da se i mi polako krećemo u tom smeru. Za mlade ljude je najbitnije da pronađu nišu na tržištu sa svojim proizvodom ili uslugom, i onda polako da grade svoju firmu ne zaboravljajući na tri najbitnije stvari: kvalitet, cena i inovacije – zaključuje Milan Lončarević u razgovoru za Net Magazin.

(13.02.2018)

http://www.jasmil.co.rs