PREDSTAVLJAMO  USPEŠNE  KOMPANIJE   AGROUNIK

 

Priznati  i  poštovani  u  svetu

Profesor dr. Snežana Đorđević i njen sin Uroš koji vode ovu firmu zajedno su nominovani za nagradu namenjenu najboljem preduzetniku godine 

 

Kompanija Agrounik bavi se istraživanjima u oblasti biotehnologije, proizvodnje, distribucije i prodajom mikrobioloških preparata sa primenom u poljoprivrednoj proizvodnji. Kompaniju je osnovala je prof. dr Snežana Đorđević koja danas vodi ovu firmu zajedno sa svojim sinom Urošem Đorđevićem. U okviru kompanije Agrounik, osnovana je ćerka firma Biounik kao R&D sektor, sa ciljem razvoja inovativnih proizvoda i aktivnih materija, uz učešće na domaćim i međunarodnim naučno - istraživačkim projektima.

 

U svom proizvodnom asortimanu, Agrounik ima 15 registrovanih proizvoda zaštićenih patentom, koji se primenjuju kao biofertilizatori za tretman zemljišta, semena i folijarnu prehranu, kao i inokulanti za pripremu silaže i prečišćavanje otpadnih voda. Danas, kompanija ima 32 zaposlenih i predstavništva u tri države u okruženju: Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Makedoniji. Takođe, kompanija izvozi na tržišta Bugarske, Slovenije i Grčke, dok je u Rusiji registracija proizvoda u postupku.  Vizija kompanije Agrounik je da postane regionalni lider u istraživanju, razvoju, proizvodnji, distribuciji i prodaji mikrobioloških preparata na bazi mikroorganizama i njihovih metabolita.

 

O aktuelnom trenutku ove uzorne kompanije razgovarali smo sa gospodinom Urošem Đorđevićem, izvršnim direktorom.

 

* Poštovani gospodine Đorđeviću, kompanija Agrounik  izgradila  je zavidnu reputaciju. Kada se sada osvrnete na put koji ste prešli, šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?

-Prvobitna ideja, a kasnije i misija kompanije Agrounik koju i dan danas sledimo jeste povezivanje nauke i prakse. Svedoci smo da veliki broj naučnih radova sa praktičnom primenom, kao i patenata ostane u fiokama i samo u časopisima. Naša misija je da uz pomoć naučnih saznanja i praktičnih isptivanja dođemo do proizvoda koji će biti komercijalizovani. Najviše se ponosimo našim prvim brendom Slavol, organskim mikrobiološkim đubrivom, koji predstavlja novost u poljoprivredi Srbije kada je u pitanju oblast ishrane bilja. Ponosimo se na rezultate koje Slavol postigao u poljoprivrednoj proizvodnji i na zadovoljne potrošače koji ga verno kupuju već 12 godina. Sa druge strane, u skladu sa našom misijom razvili smo još 13 proizvoda u međuvremenu u okviru našeg R&D sektora i plasirali ih na tržište. Takodje, ponosni smo na odobrena dva projekta od strane Fonda za inovacionu delatnost revidiranu od strane Svetske banke i Evropske komisije, što je još jedna potvrda smo aktuelni i u svetu.

 

      Snežana Đorđević                                                                                                        Uroš Đorđević

 

* Ističete se profesionalizmom, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?

-Kvalitetan proizvod, posvećenost ljudima, hrabrost  i preduzimljivost bih istakao kao ključne faktore uspeha. Kada imate proizvod koji je dodatna vrednost kupcu, odnosno rešava problem ili doprinosi da kupac zaradi, što je bio naš slučaj, u velikoj ste prednosti u pohodu na osvajanje tržišta. Edukacjiom i razvojem zaposlenih množite brzinu i volumen stvaranja vrednosti na tržištu. Posvećenost vašim kupcima i krajnjim potrošačima Vam pomaže da održite poziciju koju na tom putu postignete.  Hrabrost Vam je potrebna da rizikujete i donosite prave odluke, dok je preduzimljivost bitna da ih sprovodite u delo.

 

* Gospođa Snežana Đorđević i Vi zajedno ste nominovani za nagradu PREDUZETNIK GODINE koju uručuje kompanija EY (Ernst & Young). Šta za Vas znači ovo priznanje?

-Smatram da je veliki uspeh biti u najužem izboru za ovako prestižno i globalno priznanje. Konkurencija je jaka, proces selekcije baziran na finanisjskim rezultatima i strategijama pojedinačnih kompanija. Samim tim nam je i čast da učestvujemo. Za Agrounik nagrada bi značila da je na pravom putu i da je naša misija  i vizija prepoznata od strane strucnog žirija i promovisana u široj javnosti. Za mene lično, velika motivacija  za sprovođenje naše vizije u delo sa timom Agrounika.

 

* Preduzetnici u našoj zemlji suočavaju se sa teškim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore bolji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?

-Biznisu je potrebna pravna sigurnost, kao i politička i ekonomska predvidivost da bi mogao kontinuirano da se razvija. Trenutno ove dve karakteristike nisu jača strana poslovanja u Srbiji, a i u regionu. Potrebno je preduzeti određene mere u makroekonomskoj politici kako bi preduzetništvo i razvoj domaćeg biznisa uticali na našu ekonomiju. Mere za poboljšanje koje bih predložio su svakako redukcija poreskih nameta za zapošljavanje i prihode, što utiče na smanjenje sive ekonomije. Zatim, subvencionisanje preduztnika i “startupova” u vidu kreditiranja projekata, ideja i inovacija, odnosno kreiranje platforme gde bi Preduzetnik zaista imao osnovu za razvoj svoje ideje, a ne da razmišlja o hipoteci za stan kako bi krenuo u realizaciju svoje ideje. Daću primer Fonda za inovacionu delatnost koji kroz stroge mere kontrole Svetske banke i vrlo praktičnu edukaciju prvilači i vodi inovatore u Srbiji ka sredstvima koje omogućavaju razvoj konkurentnosti naše privrede.  Pravni sistem kao preduslov svega gore navedenog je prioritet kako bi Preduzetnik ili kompanija imala zaštitu kapitala.

* Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče da uplove u vode preduzetništva?

-Mladim ljudim preporučujem da investiraju vreme u znanje, koje je danas veoma dostupno, da traže mentore koji će im skratiti put od knjige do prakse  i da se kreću među ljudima koji su bitni za razvoj u željenoj oblasti – zaključuje Uroš Đorđević u razgovoru za Net Magazin.

(21.02.2017)