INTERVJU SVETLANA BOŽINOVIĆ ( EKO STEP PELLET )
Trasiramo put u budućnost
Napravili smo dobar i kvalitetan proizvod, pozicionirali brend, stvorili krug dobrih poslovnih partnera i formirali dobar mladi radni tim pun entuzijazma * Cela naša organizacija je orijentisana ka potpunom zadovoljstvu krajnjih kupaca
Fabrika za proizvodnju peleta EKO STEP PELLET doo nalazi se u Petrovcu na Mlavi. Reč je o kompleksu osnovanom na lokaciji gde je ranije već poslovala fabrika peleta EKO WOOD, koja je otišla u stečaj 2015. godine. Prošle godine uloženo je oko tri miliona evra u preuzimanje iz stečaja, restauraciju proizvodnog pogona i nastavak proizvodnje peleta. Zaposlena su 32 radnika i investirano je u logističko sređivanje radnog i građevinskog prostora.
Nova kompanija EKO STEP PELLET doo osnovana je novembra 2017, ali se za kratko vreme uspešno pozicionirala na tržištu. Direktor Svetlana Božinović svesna je da su pred njima veliki izazovi, ali sa zadovoljstvom ističe:
-Napravili smo dobar i kvalitetan proizvod, pozicionirali brend, stvorili krug dobrih poslovnih partnera, formirali dobar mladi radni tim pun entuzijazma i ponosni smo na postrojenje i tehnologiju sa kojom radimo. Ponosni smo na sopstveni uspeh, što smo u kriznom trenutku imali brz ispravan odgovor. Lokalna sredina nas je prihvatila.
* Ističete se kvalitetom i brigom za ekologiju, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?
-Ključ je da smo defininisali uspeh u skladu sa nasim ličnim vrednostima, onim što je nama važno. Ulažemo adekvatan rad, trud. Kada nešto zaista želimo i težimo tome, potrebno je da budemo svesni da je neophodno uložiti trud, razmšljanje, posvećenost, učenje na greškama, usvajanje novih znanja. Znate kako se kaže: “Apsurdno je očekivati nove rezultate uz staro ponašanje”. U stanju smo da slušamo, što znači da smo u stanju da stalno učimo nešto novo, saznamo, uvidimo. Jako smo zainteresovani za naše kupce i partnere i ljude oko sebe, i uvažavamo ih kroz slušanje i pažnju.
Moramo da ulažemo u sve resurse, a pre svega u ljude i tehnologju dalje i da još više razvijemo mehanizme za prepoznavanje. Cela organizacija je orijentisana ka potpunom zadovoljstvu krajnjih kupaca. Zaposlene tretiramo kao partnere i oni se ponašaju kao partneri. Želja da budemo dobri u poslu jeste umetnost kojom želimo da zadivimo druge.
* Kakvi su planovi kompanije za budući razvoj?
-Želimo da konstantno ulažemo u obuku naših zaposlenih. Nećemo smanjivati troškove, ali ćemo povećvati prihode! Više ćemo se oglašavati, obilaziti stručne skupove, sajmove. Radićemo na proširenju proizvodnog kapaciteta. Važna nam je pouzdanost rada postrojenja, uz uvođenje redudantnih komponenata sistema. Poštovanje ekoloških uslova takođe je jedan od bitnih faktora na koje obraćamo pažnju.
Cilj nam je da pružimo usluge uz rizik i profit. Tragamo za tržištem na kome možemo da budemo najbolji i na kome ćemo ostvarivati najbolju poziciju. Trasiramo put u budućnost !
* Šta biste poručili ženama koje se odluče da uzmu svoju sudbinu u svoje ruke i postanu preduzetnice?
-Poručujem im da nikako ne odustaju od svojih ideja, da žive tu ideju. Potrebno je kroz učenja steći nova znanja i veštine, i na taj način stalno unapređivati svoj posao. Potrebna su dobra proučavanja marketinške veštine, uz dovoljnu energičnost. Ako veruju u svoju ideju samo neka je slede i, uz strpljenje koje je neophodno, dočekaće i uspeh u poslu. Ali uspehom se proces ne završava, jer je potrebno biti i dovoljno hrabar da ga održimo.
Najvažnije je da radite ono što volite. Ambicija u partnerstvu sa radom mora da donese i rezultate. Budite odlučne, jer ne postoji sreća bez akcije. Strategija i ideje su važne, ali pravi izazov su akcije. Ne treba žuriri sa razmišljanjem, ali kada dođe vreme za akciju prestani sa razmišljanjem i kreni! Bez obzira šta odlučite, najvažnije je da počnete. Tajna napretka je – krenuti. Tajna svakog početka je razdvajanje zadatka na male delove, i započinanje sa prvim. Jaka volja, definisani cilj, nepobediva upornost, mogu da ostvare skoro sve.
Biznis zahteva posvećenost, prisiljava na ozbiljnost, traži hrabrost i često je sebičan, ali čini suštinu života. Budite strastvene u biznisu. U vreme savremenih tehnologija, strast je jedina stvar koja vam omogućava da budete u korak sa vremenom – zaključuje Svetlana Božinović u razgovoru za Net Magazin.
(19.02.2018)