PREDSTAVLJAMO USPEŠNE KOMPANIJE   KERAMIKA JOVANOVIĆ

Tri decenije na tržištu

„Keramika Jovanović“ jedna je od onih kompanija kojoj klijenti veruju. Za to je najzaslužniji direktor i vlasnik Budimir Jovanović, koji je ove godine izabran među najuspešnije preduzetnike po izboru renomirane kuće Ernst & Young. Ovo je bio povod za razgovor, u kojem je lider „Keramike Jovanović“ objasnio strategiju svoje kompanije.

„Keramika Jovanović“ dugo posluje na tržištu. Početak je bio težak, kada se sada osvrnete na put koji ste prešli, šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?

-Prošlo je više od 31 godine od osnivanja Keramike Jovanović. Bila su to teška vremena, zemlja okovana sankcijama, ratovi, hiperinflacija. Privredno okruženje bez jasnih pravila postupanja, poslovni moral na veoma niskom nivou. Uprkos svemu, imali smo jasne ciljeve i principe kojih se i danas držimo – ističe Budimir Jovanović i nastavlja:

-Stalo nam je da negujemo izuzetno korektan odnos sa poslovnim partnerima, koji su veoma brzo u nama prepoznali pouzdane saradnike na duge staze. Za nas je data reč bila važnija od bilo kog ugovora. Potrebne su godine, neretko i decenije da se izgradi odlična reputacija, a da bismo u tome uspeli bilo je mnogo slučajeva da smo neke poslove odrađivali na našu štetu kako bismo omogućili poslovnim partnerima da prevaziđu krizne situacije. Na to smo posebno ponosni, i to nam je dugoročno donelo veoma dobru poziciju na tržištu.

Budimir Jovanovic 00182

Profesionalizam je Vaš zaštitni znak, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?

 

-Naša formula uspeha se zasniva na strateškom razmišljanju i dugoročnom delovanju i planiranju. Svakodnevno se bavimo praćenjem makroekonomskih dešavanja kod nas i u svetu kako bismo mogli da sagledamo trendove i pravilno odredimo naš put. Angažovali smo brojne konsultante koji su nam pomagali da se bolje organizujemo i unapredimo poslovne veštine. Edukacija i obrazovanje su oblasti u koje ulažemo znatna sredstva. Uspeh kompanije ne bi bio moguć, ukoliko zaposleni, a pre svega menadžment ne bi bili posvećeni poslu. Profesionalizam je ključan, podrazumeva ispunjavanje očekivanja klijenata, njihovih potreba i želja. Zatim, razumevanje lokalne i šire zajednice i pomaganje u realizaciji društveno odgovornih akcija. I naravno, profesionalizam je neophodan u komunikaciji unutar kompanije, stvaranjem dobrih međuljudskih odnosa i razumevanja.

Mišljenja sam da smo u svemu što je navedeno veoma uspešni.

Ove godine izabrani ste među najuspešnije preduzetnike, po izboru renomirane kuće EY. Šta za Vas znači ovo priznanje?

-Biti izabran među najuspešnije preduzetnike od strane renomirane kompanije EY predstavlja ogromno priznanje za mene i moj tim. To je velika satisfakcija za moj rad, ali i za tim koji vodim. Smatram ga dodatnom motivacijom da nastavimo sa napornim radom, inovacijama, unaprđenjem naših usluga, kako bismo postizali još bolje rezultate u budućnosti. U skladu sa našim sloganom, Keramika Jovanović inspiriše, cilj nam je da pomognemo u razvoju preduzetničkog duha u našoj zajednici.

Koji su planovi za budućnost?

-S obzirom na kompleksnu političku situaciju kod nas, kao i nestabilnu geopolitičku situaciju u svetu, naš cilj je dalja diversifikacija kapitala kojim raspolažemo.

Što se tiče osnovne delatnosti, planiramo razvijanje maloprodajne mreže, ali i širenje asortimana u veleprodaji. Strateški pravci razvoja ostaju ulaganja u akcije na domaćem i inostranom tržištu i investiranje u poslovne nekretnine. Prioritet broj jedan je jačanje pozicije na tržištu keramike i opreme za kupatila.

Preduzetnici u našoj zemlji se suočavaju sa mnogim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore povoljniji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?

-Preduzetnici u našoj zemlji, nažalost, nemaju status kakav zaslužuju. Tu pre svega mislim na ogroman broj preduzetnika koji nisu na bilo koji način povezani sa određenim strukturama. Potrebno je afirmisati vredne, kreativne i uspešne preduzetnike i davati im ogroman prostor u medijima i na svakom drugom mestu. Oni treba da budu svetionici za mnoge koji žele da se upuste u preduzetniče vode ili da se zaposle kod njih. Država tretira domaće preduzetnike daleko lošije u odnosu na strane. Mnogo je primera za to. Kada strane kompanije imaju problem sa birokratijom njihove ambasade to rešavaju ponekad jednim telefonskim pozivom, a domaći preduzetnici često godinama ne mogu da reše krucijalne probleme. Potrebno je obezbediti kvalitetne izvore finansiranja, znatno veće stimulacije za određene grane, pojednostaviti zakonsku regulativu. Sistem obrazovanja je izuzetno loš, ne obezbeđuje privredi kadrove koji su joj potrebni.

Poslovna klima u ovoj godini ne obećava ništa dobro. Političke tenzije, velika zaduženost države, neracionalno trošenje ogromnih sredstava za nerentabilne infrastrukturne projekte, unosi nemir među preduzetnike. Postoji velika skepsa kad je u pitanju investiranje i razvoj. Mnogi preduzetnici isčekuju razvoj događaja kako bi donosili odluke o investicijama.

Šta biste poručili mladima koji se odluče da uzmu svoju sudbinu u svoje ruke i postanu preduzetnici?

-Moj savet mladima, budućim preduzetinicima je da veruju u sebe i svoje ideje, ali i da budu spremni na izazove i neuspehe koji mogu doći. Preduzdetništvo zahteva hrabrost, upornost i sposobnost prilagođavanja. Neophodno je neprekidno učenje i praćenje globalnih tokova. Uspeh retko dolazi preko noći, budite strpljivi i istrajni.

Na kraju, rekao bih nešto što je potpuno van standarda kad se govori o ovoj temi. Ne dozvolite da u jurnjavi za poslom i kapitalom izgubite svoju dušu – zaključuje gospodin Jovanović u razgovoru za “Net Magazin”.

 

(29.03.2025)