PREDSTAVLJAMO USPEŠNE KOMPANIJE BIN COMMERCE D.O.O.
Izgradili imidž u regionu
U periodu od dve decenije, pređen je put od mikro kompanije do preduzeća koje se na tržišu takmiči sa Kinezima i Amerikancima
U svojoj seriji intervjua sa uspešnim preduzetnicima, Net Magazin je imao zadovoljstvo da nam sagovornik bude lider sa vizijom, gospodin Bojan Maravić, čelnik kompanije BIN COMMERCE D.O.O. Ova firma se u periodu od 20 godina razvila od mikro kompanije do preduzeća sa značajnim tržišnim učešćem u Srbiji i regionu.
Osnovna delatnost kompanije Bin Commerce je uvoz, izvoz i distribucija sirovina hemijsko-industrijskog kompleksa. Palete proizvoda namenjene su primeni u rudarskoj i prehrambenoj industriji, kao i preradi pitkih i otpadnih voda. Početkom 2017. godine, u cilju proširenja poslovanja, kompanija je kupila pogone za proizvodnju ksantata, hlora i kalijum karbonata hemijsko-industrijskog kompleksa Župa Kruševac. Kompanija Bin Commerce svojim proizvodima snabdeva čitav region: Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Makedoniju, Bugarsku, Tursku, Grčku i druge.
Proizvodnjom flotacijskih reagenasa u sopstvenim pogonima, kompanija ima nameru da proširi svoju delatnost na teritoriju Evrope, Afrike i evropskog dela Azije. Danas, Bin Commerce svakodnevno investira, unapređuje i modernizuje pogone za proizvodnju hemijsko-industrijskog kompleksa Župa Kruševac i predanim radom kompanija polako vraća svoj ugled u regionu koji je imala u ranijem periodu. Zato je naše prvo pitanje upućeno gospodinu Maraviću bilo šta bi, posle toliko preduzetničkog staža, izdvojio kao ono čime se najviše ponosi?
-Nakon više od 20 godina postojanja firme BIN COMMERCE i skoro 30 godina rada u preduzetničkim vodama, mogu da kažem da sam ponosan, pre svega na na samu činjenicu da trajemo toliko dug period na ovom izuzetno nestabilnom tržištu, prepunom izazova i prepreka najrazličitijih vrsta – kaže Bojan Maravić i dodaje da poslovni ljudi sa ovih prostora zaslužuju sve pohvale za, naizgled, jednostavnu činjenicu, da postoje i opstaju:
-Naši poslovni ljudi su primer snalažljivosti, visprenosti i poslovne inteligencije, pošto pored svih teškoća na koje nailaze da bi obezbedili opsatnak, uspevaju da se bave i razvojem i napretkom u poslovanju. Naša firma je jedan od tipičnih primera te vrste poslovanja i zato smatram da je to činjenica na koju sa pravom mogu da budem ponosan – ističe gospodin Maravić.
Bojan Maravić
* Kvalitet je Vaš zaštitni znak, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?
-Uspeh se ne podrazumeva i ne planira. Vi svakako imate želju i viziju da postanete uspešna firma, ali jedino čime to možete da ostvarite su pre svega izuzetna predanost ideji koju imate, naporan rad, pravilan izbor saradnika koji shvataju vaše ideje i spremni su da vas prate svojim radom i angažovanjem. Naravno, potreban je takođe fer i pošten odnos prema svim poslovnim partnerima sa kojima dolazite u kontakt u toku poslovanja. Poslovnim partnerima smatram sve sa kojima jedna firma sarađuje, a to su kupci, dobavljači, bankari, potrošači ali i država kroz sve svoje instance.
Tržište ne prašta bahatost, nadmenost ili bilo koju vrstu nedoslednosti, tako da je jedini način da trajete i napredujete u svom poslu, korektan, pravilan i pošten odnos sa svima u lancu poslovanja.
* Koji su planovi kompanije za budućnost?
-Naša firma je pre par godina ušla u oblast proizvodnje flotacijskih reagenasa za rudnike obojenih i plemenitih metala. Kupci naših proizvoda su kompanije širom sveta i mi smo orijentisani na rad na inostranom tržištu, ali ne zanemarujući ni domaće. Rudarstvo kao privredna grana je u konstantnom rastu, pa samim tim i potrebe za flotacijskim reagensima rastu.
Naša namera je da pokušamo da uzmemo i zadržimo deo kolača, ali ta ideja nije nimalo jednostvna, pošto se takmičimo sa izuzetno jakim i tehnološki naprednim firmama, pre svega iz Amerike i Kine. Zbog toga smo se opredelili da prvo učvrstimo svoj položaj u regionu i jugoistočnoj Evropi, gde naša geografska pozicija spada u komparativnu prednost, a nakon toga krenemo u osvajanje tržišta Skandinavije, severne Afrike i Bliskog Istoka. Dalje širenje mislim da neće biti potrebno, pošto bi realizacijom ovih planova dostigli punu uposlenost svojih kapaciteta.
* Kandidat ste za preduzetnika godine 2018. po izboru kompanije EY (Ernst & Young). Šta za Vas lično znači ovo priznanje?
-Pratim ovu akciju već par godina, a za nju sam čuo iz medija, pošto je RTS medijski sponzor i imam veoma visoko mišljenje o tome, s obzirom da su kandidati i dobitnici ranijih godina, veoma respektabilne firme iz raznih oblasti. Većinu firmi poznajem kroz poslovanje, ili sam se susretao na neki drugi način.
Samim tim, smatram da je velika čast biti jedan od kandidata za preduzetnika godine u organizaciji EY i veliko mi je zadovoljstvo što ću biti deo tog dogadjaja.
* Preduzetnici u našoj zemlji se suočavaju sa teškim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore povoljniji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?
-U današnje vreme, uslovi za poslovanje privatnih preduzeće su sve bolji i bolji. Ako uzmemo u obzir da smo prošli vreme sankcija, hiper inflacije, nepostojanja bankarskog sistema i ko zna kakvih još problema, danas je poslovna klima neuporedivo bolja i očekujem da će svake naredne godine dolaziti do poboljšanja uslova poslovanja. Danas su nam otvorena vrata na svim poljima, država se trudi da bude saradnik (konačno), banke nude veoma povoljne uslove finansiranja, ne postoje ograničenja u nastupu na bilo kom tržištu, tako da sve zavisi od nas samih, naših ambicija i sposobnosti.
* Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče da uzmu svoju sudbinu u svoje ruke i postanu preduzetnici?
-Moja preporuka za mlade ljude koji počinju da rade i zarađuju za sebe i svoju porodicu je pre svega da se ne boje ničega, da pronađu ono u čemu su najbolji i da tu ulože svoju energiju. Moraju da budu spremni na veliki rad i upornost. Vrlo često će biti bez vidljivih rezultata, pogotovu u početku, ali recept za uspeh je da se svaki neuspeh doživi kao deo jednog dugotrajnog procesa koji na kraju ipak mora da ima rezultate, ako ste posvećeni, vredni i uporni. Upornost je možda najvažnija stvar u svemu, jer se veliki rad podrazumeva i ne treba ga posebno apostrofirati.
Razlika između zaposlenog i preduzetnika je u sposobnosti donošenja odluka. Ukoliko se mladi ljudu osećaju sposobnim da brzo reaguju u u određenim situacijama i da donesu odluku, koja mora da bude zasnovana više na činjenicama, ali ipak i na osećaju ili intuiciji, onda je moja topla preporuka da se okušaju u preduzetničkim vodama – zaključuje Bojan Maravić u razgovoru za Net Magazin.
(21.02.2019)
*