PREDSTAVLJAMO UGLEDNE PREDUZETNICE JOVANA SUJKOVIĆ („PapirPlast“)
Uspešna u porodičnoj kompaniji
„PapirPlast“ iz Aranđelovca je porodična kompanija sa tradicijom. Osnovao ju je gospodin Sezan Sujković sa svojom suprugom Ljiljanom. U početku svog poslovanja, krajem devedesetih godina, firma se zvala „Termospak“ i proizvodila je ambalaže od polietilena.
U sadašnjem obliku, i pod aktuelnim nazivom, firma postoji od 2011. godine. Glavna delatnost je - proizvodnja raznovrsnog asortimana ambalaže od plastike koju plasiraju na tržište čitave Srbije, ali i po zemljama u regionu.
Danas kompanijom upravlja Jovana Sujković, diplomirani poslovno-industrijski menadžer, bivša reprezentativka Srbije u karateu. U razgovoru za “Net Magazin” ona ističe zahvalnost prema svojim roditeljima koji su joj omogućili dobru startnu osnovu za napredak u životu:
-Mnogo godina naponog rada, pre svega mojih roditelja, doprinelo je tome da se i sama zainteresujem i nakon školovanja uključim u poslovanje kompanije. Moram ovog puta da istaknem da sam na roditelje ponosna, što su pored svih ekonomskih promena i vremena krize uspeli da mi obezbede osnovu koju mogu da oblikujem, a što sam i započela – kaže Jovana.
* Ističete se kvalitetom i profesionalizmom, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha ?
-Pouzdanost, preciznost i kvalitet. Smatram da bez ova tri elementa PapirPlast ne bi opravdao poverenje koje je stekao. Bitno je obezbediti poverenje klijenta urednom dostavom i uvek obezbeđenim količinama, koje pripremamo na vreme. Kvalitetu poklanjamo posebnu pažnju i trudimo se da do kupca uvek pravovremeno budu dostavljeni provereni proizvodi.
* Postoji li neka ambicija koju još niste ostvarili ?
-Proširenje proizvodnje i njeno dislociranje, kako bi smo obezbedili bolju pokrivenost područja Srbije.
* Uspešna ste preduzetnica u jednoj porodičnoj kompaniji. Da li smatrate da su preduzetnice u Srbiji dovoljno umrežene ?
-Za sada, pored određenih udruženja, ne vidim jasnu inicijativu umrežavanja. Deluje mi da je sve još uvek na dobrovoljnom osnovu i ograničenog broja preduzetnica bez proširivanja. Sistem takvog udruživanja najpre bi moglo do dovede do dobrih inicijativa predstavljanja stranim tržištima i resornim institucijama.
* Žene preduzetnici u Srbiji se suočavaju sa teškim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore povoljniji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća ?
-Pre svega više podsticaja umanjenjem nameta, obezbeđivanjem povoljnije klime za domaće preduzetnike i uslovljavanjem stranih investitora da srazmerno subvencijama budžet prilagodi domaćim dobavljačima. Svedoci smo da se nezaposlenost podstiče star-up/ovima što je dobra inicijativa, međjutim podsticajem lokalnih preduzeća postiglo bi se znatno smanjenje nezaposlenosti i u isto vreme smanjenjem nameta a uvećanjem broja zaposlenih obezbedio dobar budžetski priliv.
* Šta biste poručili ženama koje se odluče da uplove u vode preduzetništva?
-Ženama, pre svega da budu borci. Mene je sport (karate / reprezentativac) naučio tome i dosta mi znači u poslu da prevaziđem razne situacije. Ženama je uvek teže, pogotovo što još uvek važi to pravilo da nas na rukovodećim funkcijama ima malo, još manje preduzetnica, i da žene u sportu uvek dobiju manji pehar od muškaraca. Možda da se svi naviknemo na stereotipe i neprimetno ih izmenimo u našu korist – zaključuje Jovana Sujković.
(10.10.2017)