BALKAN LIFT KOMERC

 
Kvalitet i profesionalnost – ključ uspeha
 
U današnje vreme privrednicima u Srbiji nije nimalo lako. Ipak, postoje firme koje se, uprkos svemu, bore sa izazovima otežanih uslova poslovanja poslujući pozitivno. Jedna od takvih kompanija je – „BALKAN LIFT KOMERC“.
 
-Naša privatna firma otpočela je s radom u maju 1989. godine, kao SZR „Mihajlo Pupin“. Brz razvoj stvorio je uslove za osnivanje preduzeća „BALKAN LIFT KOMERC“ u aprilu 1992 – kaže direktor Miroslav Markuc.
 
Osnovna delatnost firme „BALKAN LIFT KOMERC“ je projektovanje, izrada, uvoz, isporuka, montaža, modernizacija, održavanje liftova, pokretnih stepenica i traka za vertikalni, kosi i horizontalni transport. 
 
Direktor Markuc pripada staroj i uglednog borčanskoj porodici. Njegov otac Jovica Markuc 17 godina je radio u „Davidu Pajiću“, a kasnije pokrenuo SZR „Mihajlo Pupin“. Sin je od oca nasledio ljubav prema tehnici ...
 
-Tehnika me zanimala uvek. Ja sam elektrotehničar po struci, počeo sam kao pomoćnik montera, pa zatim postao vodeći monter, onda tehnički direktor firme... Kada je moj otac otišao u penziju, preuzeo sam čelo kompanije – priča gospodin Markuc.
 
„BALKAN LIFT KOMERC“ danas ima 47 zaposlenih. Povećanje obima posla i zahteva tržišta doveli su do toga da je bilo neophodno stvoriti odgovarajući tim ljudi, koji će biti u stanju da odgovore izazovima što ih posao nameće. Najviše je liftmontera, zatim inženjera i ekonomista. 
 
•U čemu je ključ uspeha Vaše kompanije ?
 
-Pre svega, u poštovanju potreba korisnika usluga, kooperativnosti, profesionalnom i kvalitetnom radu. U ovom poslu bitno je prepoznati potrebe korisnika usluga, shvatiti ono što mušterija želi. Mi uvek pažljivo saslušamo svakog korisnika, a onda mu pomognemo da dobije optimalno rešenje, po potrebi malo ga i edukujemo, kako bi shvatio šta je najbolje rešenje za njega. 
 
Miroslav Markuc
 
•Dugačka je lista korisnika Vaših usluga, mnogo je objekata na kojima ste projektovali, isporučili i montirali nove uređaje?
 
-Među mnogima, tu su Aerodrom „Nikola Tesla“, zatim „Delta City“... Izdvojio bih takođe i posao u palati „Beograd“, popularnoj „Beograđanci“ koja je jedna od najviših zgrada u prestonici. Tu smo izvršili zamenu liftova, suočivši se sa tehničkim izazovom (najbrži liftovi u Srbiji). Zamenu liftova obavljali smo postepeno, dva po dva, jer je bilo bitno da tako velika zgrada u kojoj je zaposleno mnogo ljudi funkcioniše. U „Beograđanci“ smo morali da ispoštujemo i određene ekološke zahteve prilikom uklanjanja pregrada lifta na bazi azbesta.  
 
•Pored osnovnog preduzeća „BALKAN LIFT KOMERC“, postoji i „BALKAN LIFT PODGORICA“?
 
-To je crnogorska firma, koja služi za komercijalno predstavljanje naših usluga u Crnoj Gori i za servisiranje. Mi na tržištu Crne Gore ostvarujemo mnoge poslove, između ostalog izvršili smo ugradnju preko 200  novih električnih liftova sa frekventnom regulacijom pogona bez reduktora, bez mašinske kućice. Proizvođač je bila švajcarska kompanija „Šindler“.
 
•Spomenuli ste kompaniju „Šindler“. Kako teče Vaša saradnja sa njima ?
 
-„BALKAN LIFT KOMERC“ je ovlašćeni distributer opreme te firme u Crnoj Gori. Kompanija „Šindler“ jedan je od svetskih lidera u ovoj oblasti. Danas u Srbiji postoji kompanija „Šindler Beograd d.o.o.“ sa kojom sarađujemo.
 
•Koji su glavni problemi sa kojima se suočava Vaša kompanija u svom poslovanju ?
 
-Sve što radimo, radimo u skladu sa zakonima, a oni često nisu povoljni za poslovanje. Sa druge strane postoje kompanije, govorim o nekim firmama iz konkurencije, koje ne poštuju uvek zakonske propise. Samim tim one imaju i manje infrastrukturne troškove poslovanja, pa mogu da ponude povoljniju cenu. U tržišnoj utakmici ne možemo biti konkurentni sa firmama koje rade van zakonskih normi, samim tim konkurentniji smo na većim projektima. Inače, kada je  u pitanju konkurencija u našoj delatnosti, moram dodati da je ona veoma jaka.
 
Svi zaposleni kod nas, zaposleni su sa punim radnim vremenom, isplaćujemo redovno plate i doprinose, sve što treba smo ispoštovali – bezbednost, zdravlje na radu... 
 
Kompanija „BALKAN LIFT KOMERC“ je vrlo solventna. Nemamo kreditno opterećenje, nismo uzimali kredite jer su ovde u Srbiji uslovi za kreditiranje malih i srednjih preduzeća prilično loši. Jedan od problema u poslovanju jeste i to što je građevinska delatnost u Srbiji generalno u krizi, pa ne može da se funkcioniše kao ranije kada se mnogo više gradilo.
 
•Znamo da je teško raditi s ljudima a Vaša kompanija, po prirodi svog poslovanja, mora da zadovolji potrebe mušterija. Klijenata ima ovakvih, ima onakvih, kako teče komunikacija s njima ?
 
-Ponekad nailazimo na veoma nervozne ljude, pa imamo jedno pravilo sa mušterijama, a to je da nezadovoljnog klijenta najpre saslušamo do kraja šta ima da kaže, ne prekidajući ga. Tako on već izbaci iz sebe nagomilanu negativnu energiju i njegovo svađalačko raspoloženje splasne. Klijenti moraju da prepoznaju da ste im prijatelj i partner, mora da postoji dvosmerna komunikacija. 
 
•Kako teče Vaš uobičajeni radni dan ?
 
-Ustajem svakog dana u 5,45 a u firmi sam već u pola sedam – petnaest do sedam. Proverim mejlove, napravim plan tekućih stvari... U 7,45 je kolegijum u firmi gde su prisutni rukovodioci servisa, montaže, kao i šef projektnog biroa Ivan Stefanović. Na tom sastanku napravimo dnevni raspored, pretresemo probleme, a majstori su već na gradilištu. Radno vreme nije mi striktno određeno, važno je da posao bude završen u roku i kvalitetno. 
 
•U Srbiji se prilično često dešavaju nesreće u liftovima. Zbog čega ?
 
-Zato što ljudi nisu dovoljno edukovani. Ne znaju kako treba da se ponašaju ako lift stane, ako se zaglavi... Osim toga, mnogi ljudi koji nisu stručni uzimaju alat u svoje ruke i pokušavaju da otklone neki kvar na liftu, kada se ovaj desi. To dovodi do nesrećnih slučajeva. Ne može nestručno lice da popravlja lift, to je posao za ovlašćena lica i firme koje imaju licencu. Svaki lift mora da ima atest koji se obnavlja svake godine. Svaki korisnik mora imati ugovor za redovan servis lifta sa ovlašćenim preduzećem. 
 
Mnogi liftovi, kao i zgrade, dotrajali su i u prilično lošem stanju. Zato nije ni čudo da često otkazuju, da se zaglavljuju, što dovodi do neprijatnosti. Najgore je što pojedine osobe nestručnim načinom evakuacije dovode sebe i druge u situaciju da se neko povredi, čak i izgubi život. Moj savet bi bio da niko ne pokušava sam da se oslobodi iz lifta, već da mirno, bez panike, sačeka pomoć odgovarajućeg stručnog lica ili službe. Takođe poručujem: nemojte pokušavati sami da nešto majstorišete, jer je nekvalitetan servis često uzrok nesreća koje se dešavaju. 
 
•Vaša firma je član Kluba privrednika Palilule. Kako teče saradnja na tom planu ?
 
-Gospodin Tomislav Jovanović, predsednik ovog Udruženja, pokrenuo je jako dobru ideju. Mnogo je korisnih stvari urađeno, čak više nego što su učinili neki klubovi iz razvijenih zemalja. Klub privrednika upućuje nas da mi, privrednici sa Palilule, sarađujemo između sebe a ima i edukativnu ulogu. 
 
•Planovi za budućnost ?
 
-Želimo stalno da napredujemo, želimo što više liftova za redovan servis. Namera nam je da zadržimo i proširimo saradnju sa firmom „Šindler Beograd“, a i u Crnoj Gori imamo puno ambicija i projekata, jer tamo se zahtevi tržišta povećavaju. 
 
Takođe želimo da i dalje zadržimo visok nivo društvene svesti koji nas odlikuje. Učestvujemo u raznim humaniranim akcijama, pomažemo i našim zaposlenima kada im zatreba podrška i oni to višestruko vraćaju lojalnošću našoj firmi. Smatramo da svaki čovek treba da doprinosi društvu u kojem živi, pa isto tako i svaka kompanija – zaključuje Miroslav Markuc, uspešni direktor uspešne srpske kompanije.
 
balkanlift