INTERVJU   JOVAN DUBROJA (KARIN KOMERC MD d.o.o.)

Uspeh kao podsticaj za budućnost

Ugledna kompanija iz Veternika zapošljava 300 ljudi i ima jasnu viziju razvoja

Kad jedna kompanija zapošljava tri stotine ljudi, onda to zaslužuje divljenje. Posebno ako se radi o firmi kakva je Karin komerc MD, jer je ovo preduzeće za relativno kratko vreme svog postojanja postiglo velike uspehe. Zato je sasvim razumljivo da direktor i osnivač firme, gospodin Jovan Dubroja, bude nominovan za prestižnu nagradu namenjenu najboljem preduzetniku godine, koju dodeljuje Ernst & Young (EY).

Privredno društvo Karin komerc MD d.o.o. osnovano je 2005. godine sa sedištem u Veterniku. Do danas, društvo se razvilo u kompleksan poslovni sistem, koji danas funkcioniše kroz različite organizacione celine, koje obuhvataju sve grane građevinarstva: niskogradnja, visokogradnja, hidrogradnja, proizvodnja i prodaja građevinskog materijala (šljunka, peska, betona), drumski i rečni transport.

Svoju inovativnost u poslovanju gospodin Dubroja objašnjava primenom informacionih sistema, kao i programa koji se prilagođavaju u određenim vremenskim periodima. Vizija razvoja društva je da ostane lider u izgradnji i upravljanju projektima u Vojvodini, koga će investitori i partneri i ubuduće videti kao neizostavni deo njihovog sistema.

Pre dve godine, kompanija Karin komerc MD d.o.o. proširila je svoje poslovanje osnivanjem ćerke - firme koja je nazvana Karin Invest, a danas je ta kompanija zadužena isključivo za oblast visokogradnje, odnosno orijentisana je na izgradnju stanova i lokala, kao i poslovnog prostora.

-Svaki početak je težak, ali ja sam uvek imao jasnu viziju gde želim da stignem. To mi je pomoglo da izdržim sve prepreke – kaže gospodin Jovan Dubroja u razgovoru za Net Magazin i dodaje:

-Ono čime se najviše ponosim, jeste da smo od male firme za 10 godina postali ozbiljna kompanija koja danas zapošljava preko 300 radnika, sa tendencijom daljeg rasta, a u kojoj vlada pozitivna energija u kolektivu u kome imamo ljude od samog osnivanja do danas.

* Ističete se profesionalizmom, klijenti vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha ?

-Mislim da univerzalna formula uspeha ne postoji, niti da je uspeh nešto što olako dolazi. Naravno mnogo toga zavisi od nas samih, ali i uslova u kojima radite, ljudi sa kojima sarađujete pa čak i malog faktora sreće. Kombinacija svega toga dovodi do uspešno obavljenog posla i obostranog zadovoljstva i mene i ljudi sa kojima sarađujem.

* Nominovani ste za nagradu „Preduzetnik godine 2017“ koju dodeljuje kompanija Ernst & Young (EY). Šta za Vas znači ovo priznanje ?

-Priznanje  bi bilo satisfakcija za uloženi rad, trud, energiju, resurse i drugo, kao i praktična verifikacija da smo u tome uspeli. Naši interni pokazatelji nama daju realnu sliku da smo na dobrom putu, ali bi nam svakako prijala potvrda i od renomirane institucije poput EY.

* Preduzetnici u našoj zemlji suočavaju se sa teškim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore bolji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća ?

-Tokom više od decenije poslovanja, naša kompanija se gotovo uvek nalazila pod određenom vrstom pritiska, koji je pre svega bio posledica naših težnji da idemo napred, da ostvarimo više. U pojedinim momentima poslovna klima nam je omogućavala da lakše ili teže prevaziđemo izazove, ali nikada nije bila presudan faktor. U modernim uslovima poslovanja, mislim da nije realno ni očekivati da nas u perspektivi očekuju manji izazovi. Naprotiv, okruženje će biti sve dinamičnije, tehničko-tehnološke promene intenzivnije, konkurencija sve jača, tako da je ovo možda poslednji trenutak da se privredni subjekti preorijentišu sa očekivanja povoljnije poslovne klime na sopstvene snage i sposobnosti.

* Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče da postanu preduzetnici ?

-Uspeh ne treba očekivati preko noći, potrebna je spremnost za ulaganje mnogo truda i vremena kako u rad tako i u učenje. Preporučujem im da profit, tržišno učešće i slično ne smeju biti ciljevi njihovog biznisa, već da ciljeve traže među pokazateljima zadovoljstva potrošača i korisnika, inovativnosti i drugim univerzalnim parametrima uspešnosti, a to će ih onda dovesti do zarade i prepoznatljivosti na tržištu – zaključuje Jovan Dubroja.

(17.02.2018)

www.karinmd.rs