PREDSTAVLJAMO  USPEŠNE  KOMPANIJE   INFOSTUD

 

Eksperti  i  stvaraoci  sa  vizijom

Prednosti Interneta dobro su poznate ali, barem na ovim prostorima, nisu dovoljno korišćene. Među uspešnim domaćim kompanijama koji prepoznaju ogroman potencijal Internet mreže nalazi se Infostud grupa iz Subotice, koja u svom sastavu ima različite sajtove i mobilne aplikacije u oblasti zapošljavanja, automobilizma, osiguranja, obrazovanja, turizma i nekretnina, od kojih su gotovo svi lideri u svojim oblastima poslovanja.

Kompaniju Infostud uspešnom čini tim od preko 160 kvalitetnih i vrednih ljudi, koji imaju zdrave i konstruktivne stavove prema životu, poslu i drugim ljudima. O aktuelnom trenutku Infostuda razgovarali smo sa Branislavom Gajić Stanojević i Stefanom Salomom, koji su uz gospodina Branimira Gajića i osnivači ove ugledne kompanije.

* Kompanija INFOSTUD je izgradila zavidnu reputaciju. Iza Vas su godine napornog rada, početak je bio težak, kada se sada osvrnete na put koji ste prešli šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?

Branislava Gajić Stanojević: -Najviše se ponosim našim samim početkom, a kasnije periodom decentralizacije. Početne godine našeg rada trebalo je umeti izgurati jer internet tržište tada maltene nije postojalo, mi smo ga sami gradili, bez stabilnih izvora finansiranja, a pritom je i naše znanje o internet poslovanju bilo u početku oskudno jer je digital za sve bilo novo polje. Drugi veoma bitan period je bio kada smo Infostud grupu decentralizovali i različitim biznisima koje vodimo (poslovi.infostud.com, polovniautomobili.com, osiguranik.com, 4zida.rs...) i njihovom menadžmentu i timovima, dali veću samostalnost da vode poslovanje i budu odgovorni za rezultate. Jednostavno, niko ne može biti potpuno stručan za sve te različite oblasti poslovanja niti bismo moje kolege i ja, kao vlasnici Infostud grupe, mogli da vodimo sve te biznise na operativnom nivou, bez toga da napravimo glomaznu i tromu birokratsku mašinu.

Stefan Salom: -Nije lako odabrati odgovor na ovo pitanje, jer zasigurno postoji više stvari. Mislim da postoje dva aspekta – jedan je u nivou same kompanije: to što posle 17 godina postojanja nismo izgubili želju i motiv da rastemo i unapređujemo razna tržišta u Srbiji, i opipljivo menjamo način života ljudi ovde. Rekao bih da smo dosta zaslužni što se u tih 17 godina u velikoj meri promenio ne samo način na koji se traži posao i budući talenat za kompaniju, već i kako se kupuje i prodaje auto, a od skora i kako se i zašto kupuje osiguranje, stan... Druga stvar su naši zaposleni na kojima ovi uspesi i stoje i koji nam često govore da mi je drago da rade u kompaniji sa zdravim odnosima, gde se talentovani pojedinci prepoznaju i napreduju. Tu nas čeka još puno posla i daleko smo od toga da budemo zadovoljni, ali sam srećan što smo, rekao bih, na pravom putu.

* Ističete se profesionalizmom, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?

Branislava: -Strast + dobre namere + umeće samopromene i upravljanja promenama + stručan i ljubopitiv tim + saradnja i rešavanje problema + davanje ljudima i zajednici u kojoj poslujemo + želja uvek za boljim + rad, rad, rad…

Stefan: -Da umem lako i pitko da odgovorim na ovo pitanje u par redova, verovatno bi trebalo da napišem neku knjigu i/ili počnem da držim kurseve na temu “kako uspeti” :). Ipak, dve stvari bih izdvojio – prvi korak je prepoznati šta je potrebno ljudima/kompanijama oko vas i otkriti da li možete da doprinesete rešenju toga. A ako u tome uspete, izuzetno je važno ne odustati od misije sa kojom ste krenuli – vaš zadatak i cilj nije u tome da prodajete ljudima svoje proizvode/usluge i zarađujete pare, već da im rešavate problem. I ako želite da dugoročno ostanete na tržištu, ta misija mora biti važnija od kratkoročnog profita.

* Preduzetnici u Srbiji se suočavaju sa teškim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore povoljniji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća ?

Branislava: -Da bi što više ljudi moglo da započne svoj posao i pregura prve i najteže godine, trebalo bi smanjiti birokratiju za male biznise u početku razvoja i podsticati zapošljavanje “na belo” kroz državne olakšice za otvaranje novih radnih mesta u maloj privredi.

Stefan: -Svakako ima puno toga da se uradi u legislativi. Ali, mislim da je za jačanje preduzetničkog potencijala našeg društva verovatno važnije unaprediti obrazovanje, ali i promeniti neke navike. Naša deca treba da steknu osnovne ideje o tome šta je preduzetništvo, na čemu se bazira biznis, koliko su zdrave kompanije dobre za društvo, kao i da nauče kako da brzo i što jeftinije testiraju da li njihova poslovna ideja ima smisla ili ne. Što se navika tiče, preduzetništvo zahteva i određenu hrabrost na nivou pojedinca – spremnost da se preuzme odgovornost za sebe i svoje okruženje i da se,  uprkos problemima koje postoje, ta odgovornost ne prebacuje na nesavršeno društvo, lošu legislativu, malo para, specifičnosti našeg tržišta. Neophodna je ta hrabrost da se prihvati da uspeh najviše zavisi od nas samih i, naravno, od toga da li je početna ideja imala ikakvog smisla.

* Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče za samozapošljavanje, i izaberu da postanu preduzetnici ?

Stefan: -Učite, pričajte sa pametnim ljudima oko sebe, idealno onima koji su imali iskustva u preduzetništvu, slušajte, i obavezno, kad skupite dovoljno ideja i formirate plan, probajte. Čitajte knjige, i zarad inspiracije i motivacije kroz teške trenutke, ali i zarad sticanja konkretnih znanja. Na primer, knjigu “The Lean Startup” bih voleo da sam mogao da pročitam kad sam kretao sa biznisom – uštedela bi nam puno para, vremena i živaca prilikom pokretanja i testiranja novih poslovnih ideja.

Branislava: -Jedina stvar koju bih dodatno malo više naglasila ženama, nego muškarcima, jeste da, ako uz preduzetništvo žele i porodicu, treba da nađu partnera koji će ih u tome podržati, preuzeti svoj deo porodičnih odgovornosti i pomoći da se trajno radi na balansu ličnih, društvenih, porodičnih i poslovnih uloga koje čovek može da ima. I da ne budu previše oštre prema sebi iz dana u dan jer ne verujem da možemo uvek i bez izuzetka biti savršeni u svim tim ulogama – bitno je da se dugoročno gledano stvari izbalansiraju.

---------------

Žena - zmaj

Kada je reč o Branislavi Gajić Stanojević, moramo naglasiti i da je naša sagovornica godine 2009. dobila nagradu “Cvet uspeha za ženu zmaja” Udruženja poslovnih žena Srbije, u kategoriji “Najmodel zapošljavanja žena”. Zato je neizostavno bilo i pitanje  koliko joj znači ovo priznanje i činjenica da koleginice – preduzetnice cene njen rad?

-Ovo nosi dobra sećanja jer je “Cvet uspeha” jedna od prvih lepih nagrada koje sam dobila i drago mi je što je kroz moju i Infostudovu priču dosta ljudi videlo primer da se ni iz čega može napraviti nešto lepo, korisno i veliko, sa svojih deset prstiju. Takođe mi je drago što je od tada Infostud grupa puno porasla, imamo preko 160 zaposlenih i veliki broj žena na upravljačkim pozicijama. I većinu ljudi zapošljavamo u Subotici  čime doprinosimo decentralizaciji ekonomske moći u zemlji – zaključila je Branislava Gajić Stanojević u razgovoru za Net Magazin.

(07.11.2017)