PREDSTAVLJAMO USPEŠNE KOMPANIJE Arhi.Pro
Šampioni na polju građevinarstva
Čelnici firme Anja Ivana Milić i Aleksandar Milić nominovani su za preduzetnike godine u izboru kompanije Ernst & Young (EY)
U nominaciji za preduzetnika godine koji organizuje Ernst & Young (EY) retko kada se nađu dve osobe iz iste kompanije. Ali 2017. godina bila je ispunjena velikim poslovnim uspesima firme Arhi.pro kojoj je život udahnuo jedan poslovni tandem - Anja Ivana Milić i Aleksandar Milić, pa su oba preduzetnika ušla u kandidaturu za spomenutu prestižnu nagradu. Bez sumnje zasluženo, jer je porodična kompanija Arhi.pro stekla veoma dobar ugled tokom 16 godina poslovanja. Ova firma svojim klijentima pruža potpunu uslugu projektovanja i konsultantsku podršku u oblasti građevinske industrije, inženjeringa, izvođenja radova i proizvodnje nameštaja.
Kompanija Arhi.pro se sastoji od matičnog dela specijalizovanog za „design&build“ servisi i tri specijalizovana ogranka: Arhipro project - specijalizovan projektantski ogranak za razvojne projekte velikih razmera, Arhipro elektronika – specijalizovan ogranak u disciplini elektroinstalacija, Arhi.pro furniture - specijalizovan ogranak za dizajn i proizvodnju nameštaja i enterijerskog opremanja.
U firmi Arhi.pro danas je zaposleno više od 150 ljudi, od čega je 90 visoko kvalifikovanih inženjera svih struka, a postoje i ogranci kompanije u Crnoj Gori i Makedoniji. Široko profesionalno iskustvo čini Arhi.pro jednom od vodećih kompanija u regionu, a među referencama nalaze se projekti kao što su Porto Montenegro, Galerija Shopping mall u okviru projekta „Beograd na vodi”, upravna zgrada Societe generale banke, Navigator poslovni centar, mnogi diplomatski objekti i dr. Danas vlasnici kompanije priključuju u svom radu i novu generaciju porodice Milić, sinove koji su krenuli putem arhitektonske struke.
* Kompanija Arhi.pro izgradila je zavidnu reputaciju. Početak je bio težak, kada se sada osvrnete na put koji ste prešli šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?
-Sa osvrtom na sve godine rada i stvaranja našeg biznis modela, ponosimo se što se nikada nismo predali, ni kada je bilo najteže: što smo gradili model dobrih protokola i standarda, radili na kvalitetu usluga i kada se to nije moglo naplatiti, i što smo oformili dobar menadžment tim, koji je se identifikovao sa stvaranjem firme kao brenda.
Najveća nagrada je zapravo kada spoznate da ste stvorili brend, prepoznatljivo ime koje tržište vezuje sa proizvodom. To je misija kreativnih branši, da budemo prepoznati kao stil i standard. Ponosni smo da smo zajedno sa timom izgradili prepoznatljivu dominantu na tržištu – napominje Anja Milić.
* Ističete se profesionalizmom, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?
-Borimo se da naša kompanija doprinese izgradnji dobre reputacije građevinske branše, po kojoj je bila poznata naša zemlja u proteklom veku. U svom radu insistiramo na sticanju internacionalnih iskustava povezivanjem sa inostranim partnerima, a sticanjem znanja i prednjačenjem u radu u aktuelnim softverima, standardima i protokolima, potvrđujemo da ni u čemu ne zaostajemo od svetske moderne inženjerske prakse.
Arhi.pro je mnogostruki lokalni partner referentnim arhitektonskim biroima sa svih meridijana, time ostvarujemo svoj cilj, da ne samo da “podižemo objekte”, već da podižemo i projektantske standarde u regionu.
Konstantna kontrola kvaliteta je obavezni deo naših aktivnosti, kao i svih onih koji su odbranili svoju uspešnost kroz decenije. To ne znači da smo nepogrešivi, već da umemo grešku da “uhvatimo” i neutralizujemo pre nego se ona pretvori u lošu referencu.
Uspeh je u velikoj meri proizvod kompatibilnosti sa klijentom, te je važno poštovati i moto da “nije svaki klijent – naš klijent”, ali one koji to jesu negujemo i podržavamo sa velikim entuzijazmom da “samo dobar sa dobrim pobeđuje” – ističe Anja.
Anja i Aleksandar Milić
* Nominovani ste za nagradu “Preduzetnik godine 2017” koju dodeljuje kompanija Ernst & Young (EY). Šta za Vas znači ovo priznanje?
-Ernest & Young nagrada je prestižno priznanje koje je potvrda dobrog poslovanja jednog preduzetnika i njegove kompanije. Posle više od 16 godina našeg preduzetničkog modela, vere da radimo ispravno i da dajemo najbolje od sebe, nominacija je došla kao potvrda na najvišem nivou da smo napravili nešto vredno pažnje na tržištu.
Ovakva nominacija nam sada donosi i veliku odgovornost za buduće poslovanje, obavezuje nas da nastavimo uspešno, da množimo dalje godine postojanja, kao i da doprinosimo širenju ideje pokretanja sopstvenog biznisa i izgradnji porodičnih firmi.
Građevinska branša je duže vreme bila industrija veoma pogođena globalnom ekonomskom krizom na tržištu, te se rezultati jedne privatne porodične firme koja prodaje svoje inženjersko znanje i usluge ne mogu meriti sa finansijskim uspehom industrija i proizvodnji gde potražnja i cene nisu padale ni u jednom periodu.
Verujem da je naša nominacija zapravo prepoznavanje da uspeh se ne mora isključivo posmatrati kao visina profita koji ostvarujete, već kao vreme stabilnog trajanja jednog biznisa, kontinualnog rada sa konstantno preko 150 zaposlenih ljudi u sistemu, prevazilaženje svih prepreka, sticanje stručnih i profesionalnih nagrada i priznanja, kao i stvaranje proizvoda koji su vrednost za sebe kroz duze vreme – kaže Aleksandar Milić.
* Preduzetnici u našoj zemlji suočavaju se sa teškim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore bolji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?
-Poslovna klima i uslovi za poslovanje su znatno bolji u poslednjim godinama, što je rezultat okončanja velike svetske recesije, a i otvaranja naseg tržišta ka ino-klijentima.
Kako bi uslovi bili sve bolji, neophodno je da srpska preduzeća izađu sa poslovanjem izvan zemlje i regiona, te i da se intenzivno svi angažujemo na pronalaženju novih tržišta za naše usluge i proizvode. Umrežavanje je važan aspekt uspeha, te je podrška društva kroz razne socijalno-ekonomske projekte, da se privredna društva povezuju, upoznaju i podržavaju, od velikog značaja za uspeh poslovanja mnogih.
Potrebna nam je kolektivna odgovornost i podrška državnog sistema u planskom obrazovanju potrebnih kadrova, praćenje potražnje za strukama i zanatima, kako bismo imali resurse da odgovorimo na poslove koji se nude prevashodno na nasem tržištu, a potom i šire – ističe Aleksandar.
* Šta biste poručili mladim ljudima koje se odluče da postanu preduzetnici?
-Svi mladi ljudi, pa i oni koji to više nisu, ako su kreativni, imaju jaku pokretačku i stvaralačku energiju, sposobnost da ubede ljude u svoju ideju, treba da se odluče da upoznaju put postajanja preduzetnikom.
Ako prihvataju da time kreću na na put samostalne borbe za poslom i opstankom, put teškog rada i povremeno privatnih žrtvi, već su na putu uspeha.
Dobra strana odluke je što vas ništa neće učiniti tako slobodnim i lično nezavisnim, kao put razvoja sopstvenog biznisa. To je cena odluke, vredi se potruditi – zaključuje Anja Ivana Milić u razgovoru za Net Magazin.
(13.02.2018)