INTERVJU NEMANJA ČEDOMIROVIĆ
Posvećenost sopstvenoj viziji
Na ovogodišnjem izboru za preduzetnika godine EY, među kandidatima bio je i Nemanja Čedomirović. Njegova kompanija GROWIT doživela je svoj procvat kada je počela da pruža konsultantske usluge u oblasti čija je teorija odavno razvijena, ali se do pre nekoliko godina nije primenjivala skoro nigde u svetu. Radi se o metodama agilnosti, odnosno o poboljšanju prilagođavanja velikih, tromih kompanija ili njihovih delova na tržišne uslove, na poboljšanje komunikacije među zaposlenima, povećanje zadovoljstvom na poslu i samim tim ukupnim efektima rada.
GROWIT AGILE je tim posvećenih, hrabrih i doslednih individualnih profesionalaca okupljenih oko vizije radnog mesta otpornog na budućnost. Podržavaju organizacije na njihovom putu da implementiraju AGILE prakse i uživaju u vožnji.
Kompanija GROWIT je implementirala metode agilnosti u radu klijentima sa kojima je sarađivala tokom pet godina bavljenja ovom temom. U kompaniji GROWIT insistira se na potpunoj transparentnosti, od protoka novca kompanije do zarada zaposlenih i svih protokola kompanije.
* Kompanija GROWIT izgradila je zavidnu reputaciju. Početak je bio težak, kada se sada osvrnete na put koji ste prešli šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?
-Najveća stvar je što smo iz svih teških situacija izlazili zajedno kao pobednici. Uglavnom kada su teški trenuci većina odustane – ističe Nemanja Čedomirović i nastavlja:
-Mi smo u svim ovim godinama zajedno, kao tim, savladavali prepreke na putu, kako bismo danas bili ovde gde jesmo. To nas je povezalo još jače, pokazalo nam da imamo prave ljude sa kojima želimo da radimo i dan danas.
* Profesionalizam je Vaš zaštitni znak, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?
-Reputaciju smo gradili najviše kroz naš profesionalni pristup, ali i rezultate koje smo postizali za klijente. Dobri rezultati su uticali na dugogodišnje saradnje sa njima.
Glavni sastojak u formuli uspeha je davanje 101% sebe u svakom projektu. Klijenti moraju da osete, ali i da vide da mi dajemo više od maksimuma, tako gradimo reputaciju.
* Šta za Vas lično znači priznanje EY?
-Da to što radimo neko sa strane vidi i priznaje. Nismo neko usamljeno ostrvo, gde radimo u malom ekosistemu, već je renomirana kompanija poput EY prepoznala da to što radimo je kvalitetno i vredno pomena među svim ostalim preduzetnicima koji su nominovani.
* Koji su planovi kompanije za budućnost?
-Nastavljamo istim tempom kao i do sada. Fokus nam je na trenutnim klijentima i projektima, i da ih podignemo na još viši nivo.
Naš rad i način rada nose kvalitet svetskog nivoa. Iskoristićemo priliku da ono što najbolje znamo da radimo ponudimo i klijentima u zemljama koje još uvek ne pokrivamo.
Trenutno radimo na širenju na nova tržišta, cilj nam je pre svega Evropa, a onda i Amerika u bližoj budućnosti.
* Preduzetnici u našoj zemlji se suočavaju sa mnogim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore povoljniji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?
-Jedna od glavnih karakteristika preduzetnika je “da se snađemo” koja god da je situacija ispred nas. Prepreka i problema će uvek biti, to nije upitno, pitanje je samo koliko smo kreativni i istrajni u rešavanju istih.
Za stvaranje povoljnijih uslova za poslovanje, treba samo da “prepišemo” kako to funkcioniše u drugim zemljama i da implementiramo kod nas.
Digitalizacija Sistema u potpunosti i smanjenje poreskih nameta bi sigurno doprineli tome.
Pored toga u svetu je dostupno mnogo tehnoloških servisa koji nisu dostupni u našoj zemlji ili ne mogu da se koriste zbog toga što naš zakon to ne prepoznaje, pa bi smo tu trebali da pratimo trendove i da se prilagodjavamo i u toj sferi kako bi koristili rešenja koja doprinose poboljšanju uslova poslovanja.
* Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče da uzmu svoju sudbinu u svoje ruke i postanu preduzetnici?
-Da budu istrajni, uporni, da se ne plaše. Da očekuju da će biti problema i teških dana verovatno čak i godina. Da ne ulaze u preduzetništvo samo zbog para, već zbog svega što taj svet nosi sa sobom, a to je pre svega sloboda u donošenju odluka i usmeravanja kuda se kompanija kreće. U preduzetništvu nema limita, možemo onoliko daleko da odemo i puno postignemo koliko smo spremni da “zalegnemo” i damo sebe za tu svoju ideju ili viziju koju imamo – zaključuje Nemanja Čedomirović.
(11.03.2024)