eurobank srbija             dailyexpress logo belmediclogonovosadskisajam Tara Grab wiener osiguranje baner      

osvajanje svesti

INDIREKTNO

Piše: Aleks Martin

Vozanje

Gradski prevoz u prestonici je ogledalo države. Onako kako se država putem delatnosti od javnog interesa ophodi prema svojim građanima, takav će ta država imati imidž u svetu, i to će na svojoj koži da osete svi njeni podanici.

Mi ovde u Srbiji to najbolje znamo!

Od početka sedamdesetih, kada je Beograd postao milonski grad, pa sve do danas, gradski prevoz u našoj prestonici je katastrofa. Bilo je povremenih perioda laganih poboljšanja, ali sve u svemu, tužno je biti Beograđanin koji se vozi autobusima, trolejbusima, tramvajima.

Umesto da se vozamo, gradske vlasti nas - vozaju. Obećava se metro, koji je trebalo da ovamo stigne pre pola veka, a realnost je takva da se prevozimo u ružnim, prljavim, dotrajalim vozilima čija je bezbednost pod priličnim znakom pitanja. Vozači beže u inostranstvo u potrazi za većom zaradom i boljim uslovima rada, pa Beograđane prevoze nestručni i priučeni šoferi, bez saobraćajne i opšte kulture.

Zašto je to tako?

Zato jer je Gradsko saobraćajno preduzeće, kao i sve druge javne i komunalne firme, uzurpirala stranka na vlasti, koja tu zapošljava svoje partijske kadrove. Sva je prilika da u GSP-u zbog toga i imamo višak direktora, šefova, sekretarica, kafe kuvarica i ostalog (stranačkog) neproduktivnog osoblja, a manjak kvalifikovanih vozača, mehaničara, čistača i perača vozila. Naravno da to drastično utiče na kvalitet gradskog prevoza, kojim Beograđani nikako ne mogu biti zadovoljni.

gradskiautobusbg

Nažalost, mnogi građani koji nemaju svesti dodatno doprinose lošem prevozu, time što se švercuju u vozilima i ne plaćaju karte za vožnju. Kao da nije dovoljno to što iz svojih džepova finansiramo sve spomenute (ne)radnike ugurane u GSP po stranačkom ključu, nego još i sami dodajemo gubitke neplaćanjem karte za prevoz!?

U ovo vreme,, potrebnije je nego ikad da se vozni park GSP-a dobro održava, da se vozila redovno čiste i sterilišu, ali takav postupak gradskim vlastima ne pada na pamet da sprovedu. Naprotiv, oni čak smanjuju broj vozila, čime utiču na povećavanje gužvi u vozilima.

Da li se iko od gradskih čelnika provozao vozilima GSP-a u saobraćajnom špicu? Sumnjamo u to, jer reč je o birokratama koji su se totalno odrodili od svog naroda i žive u nekoj svojoj paralelnoj dimenziji. Pametni ljudi, kojih je u Srbiji nažalost ostalo malo, dobro znaju čemu u stvari služe preduzeća kao što je GSP, ali ništa ne mogu da promene, osim što mogu da pokušaju da čuvaju svoje zdravlje i dostojanstvo i da što je moguće manje koriste vozila GSP-a.

 

(17.06.2023)