PREDSTAVLJAMO USPEŠNE PREDUZETNIKE   Marko Tanasijević   (POLITEK )

Znanje i kreativnost – snaga koja pobeđuje

Politek doo logo

Kompanija POLITEK iz Kragujevca vodeći je proizvođač kamionskih nadogradnji i specijalnih vozila na srpskom tržištu. Njihovi proizvodi su prepoznatljivi po kvalitetu, modernim konstruktivnim rešenjima i dugom veku eksploatacije. U sklopu standardnog asortimana se nalaze: tovarni sanduci, alubox kofer nadogradnje, termokomore, hladnjače, kiperi, autonavozi, šlep službe, prikolice, minibusevi, konverzije vozila i razna specijalna vozila po zahtevima kupaca.

-Priča o POLITEKU kreće pre 15 godina, kada su dva mlada inženjera mašinstva krenula da se bave proizvodnjom nadogradnji za privredna vozila, u garaži porodične kuće, uz ogromnu i beskrajnu podršku i pomoć svojih porodica. Kao i za svaki novi posao, početak je bio najteži. Nedostatak iskustva, kapitala, resursa tražio je od nas dodatne napore koji bi te nedostatke nadomestili – kaže direktor kragujevačke kompanije Marko Tanasijević u razgovoru za Net Magazin.

* POLITEK d.o.o.izgradio je zavidnu reputaciju. Šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?

-Ono što bih najviše izdvojio kao ključne stvari za naš uspeh, to su – istrajnost, upornost, posvećenost poslu i kupcima. Proizvodi koji se rađaju u našoj fabrici su bolji od evropske konkurencije, i to nas naročito čini ponosnim da je nešto naše, srpsko, bolje od njihovog.

* Kvalitet je Vaš zaštitni znak, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?

-Svaka nova kompanija koja se probija na tržištu vrlo često smatra da je niža cena proizvoda dovoljna za plasman, ne razmišljajući o kvalitetu proizvoda. U nekim slučajevima to daje rezultate, ali na kratak rok jer cena sama po sebi nije dovoljan razlog da se kupci ponovo vrate i kupe. Dakle, od presudnog značaja za dugoročne reultate je da se od samog starta proizvod pozicionira kao kvalitetan, jer u suprotnom kasnije će to vrlo teško biti da se ispravi. Naša kompanija od samog početka je insistirala na kvalitetu, a to se ispostavilo kao formula za uspeh.

Marko TanasijevicMarko Tanasijević

* Koji su planovi kompanije za budućnost?

-POLITEK je kompanija koja neprekidno ulaže u razvoj poslovanja i na srpskom tržištu poslednjih nekoliko godina beleži veliki rast. Naši planovi za održivost takvog trenda leže u širenju poslovanja na region, a kasnije i na ostale zemlje EU sa kojima već poslujemo. Mislimo da je tajming za srpske firme izuzetno povoljan. Celi kontekst Evrope zadnjjih nekoliko godina, od migracijske krize, stalnog odliva stručne radne snage, Bregzita, daje srpskim firmama u granama gde je dominantan ljudski faktor fantastične šanse za plasman. Treba iskoristiti tu mogućnost i prepoznati potencijale.

* Po izboru stručnog žirija, na manifestaciji u organizaciji EY (Ernst & Young) bili ste nominovani među najbolje domaće preduzetnike u 2012. godini. Šta za Vas lično znači ovo priznanje?

-Nominacija od strane EY za nas znači poseban uspeh. Stati rame uz rame sa najboljim srpskim preduzetnicima uvek nam daje još više motiva i potvrdu da stvari radimo dobro. Bitno je da se koliko je god to moguće promovišu dobre ideje i poslovni poduhvati. Naš region ima izuzetno mnogo talentovanih ljudi kojima treba dati samo malo pažnje i podrške kako bi se ohrabrili i otisnuli u preduzetničke vode. U tom poduhvatu EY čini fantastičan posao i nadamo se da će lista kompanija svake godine biti sve bolja i bolja.

* Preduzetnici u našoj zemlji se suočavaju sa mnogim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore povoljniji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?

-Poslovna klima u Srbiji svakako uvek može biti bolja i zadatak svih nas u poslovnoj zajednici je da se trudimo da ukazujemo na probleme i da postepeno poboljšavamo stvari. To je dugotrajan i društveno sveobuhvatan proces koji prožima sve slojeve društva. Ambijent u kojem preduzetnici danas posluju u Srbiji je korektan: kurs je stabilan, novac relativno može lako da se dobije od banaka po povoljnim cenama, zakonski okvir je sličan evropskim zemljama. Mislim da su najveći izazovi pred koje dolaze mlade firme vezani za nedovoljan broj stručnih radnika, nedostatak samopouzdanja za poslovne poduhvate i preduzetnički duh. Tranzicija u našem društvu još uvek traje, a samim tim i verovanje da država treba aktivnije da da preuzima prve korake. U izvesnoj meri to može biti podsticajno, ali ipak mladim ljudima preporučujem da sudbinu uzmu u svoje ruke. Ono što bi država trebala više da radi je vezano za promociju znanja, obrazovanja i preduzetničkog duha, kako bi se razbio mit o dobrom državnom poslu gde je sigurnost zagarantovana.

* Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče da uzmu svoju sudbinu u svoje ruke i postanu preduzetnici?

-Mi verujemo u mlade ljude i dobre ideje. Danas je globalizacijski problem – konstantan nedostatak stručne radne snage. Dakle, znanje i kreativnost su snaga koja pobeđuje. Bitno je da mladim ljudima to bude vodilja, ali za znanje je potrebno uložiti mnogo vremena i odricanja kroz klasično formalno ali i neformalno obrazovanje. Kreativnost je dodatna komponenta i začin bez koga nema uspeha, ali je vezana za talenat koji mi imamo sa ovih prostora. Uspeh je poslednja faza koja dolazi i potrebno je da mladi ljudi veruju u sebe i u to što rade. Danas u 21. veku, u eri digitalizacije, sve je ubrzano, od načina života do poslovanja, ali za uspeh je ključna stvar strpljenje koje manjka mladim generacijama – zaključuje Marko Tanasijević.

(25.03.2019)