PREDSTAVLJAMO  USPEŠNE  KOMPANIJE    NELLY  -  Loznica

Cenjeni  u  Srbiji  i   Evropi

Trnovit je put do uspeha. Stalno se morate dokazivati, uporno raditi, pametno investirati, negovati odnose sa ljudima… Pratiti potrebe tržišta. Sve ovo radi gospodin Mitar Obradović, vlasnik kompanije Nelly iz Loznice koji može da služi kao primer mnogim preduzetnicima ne samo u Srbiji, nego i šire.

-Mi smo mlada kompanija koja stalno napreduje. Godine 2007, kada smo počeli sa radom, bili smo u mogućnosti da zaposlimo osam radnika, a danas imamo – 250 zaposlenih! Kadrove formiram u svojoj kompaniji - mi ih sami proizvodimo, to je strategija. Kao vlasnik, ja moram da učim i obučavam zaposlene, i da svojim primerom utičem. Kada se radnik dokaže, on dobije stimulaciju u vidu povećavanja primanja – ističe gospodin Obradović.

A da posla ima – ima ga. Od nekadašnjeg maloprodajnog diskonta pića, cigareta i kafe firma Nelly prerasla je u Holding kompaniju Nelly koja se bavi trgovinom i proizvodnjom. Sada su lideri u trgovini, kako u Loznici tako i u regionu zapadne Srbije, poseduju maloprodaje i veleprodaje, a prave kvalitetne slatkiše i konditorske proizvode.

-Naši se proizvodi plasiraju na tržišta Srbije, BiH, Makedonije, Crne Gore, Rumunije, Madjarske, Albanije i Rusije. To su tržišta kojima se ja najviše bavim. Možda je najveća šansa tržište Rusije, ne samo zbog veličine nego i zato što sa tom zemljom postoji bescarinski režim što predstavlja pogodnu osnovu za trgovinu. Kada je o Rusiji reč, mogu da vam dam ekskluzivnu informaciju da smo nedavno potpisali ugovor sa ruskim lancem trgovina X5 koji ima 9000 marketa. Oni ne sarađuju ni sa jednom firmom iz zemalja bivše Jugoslavije već samo sa našom kompanijom, i pod brendom Nelly mi smo pripremili 19 šlepera robe za rusko tržište.

Impresivno, nema šta. Energija gospodina Obradovića gura kompaniju napred. Na pitanje u čemu je formula uspeha, naš sagovornik kaže:

-Ja imam poslovnu filozofiju zapadnih firmi, a to je da se ne može preko noći napraviti rezultat. Potrebno je pet do deset godina da biste mogli da uberete prve plodove svog napornog rada. Ja lično spreman sam da radim 15 godina a da ne zaradim ništa za sebe, već samo za kompaniju da bih je dalje razvijao. A kada je o ulaganju reč, mogu istaći da smo mi ovde u firmi Nelly do sada uložili sedam miliona evra iz kredita privatnih banaka, zato što uspeh zahteva investicije.

Vizija gospodina Obradovića u samom startu bila je da se kompanija u početku poslovanja bavi komercijalnim proizvodima, a da se nakon toga uloži u novi, najbolji proizvod - fabriku čokolade koja je trenutno u pripremi. Investicija vredi 3 miliona evra i biće puštena u rad 15. marta 2017. godine sa novih 40 vrsta čokolade. A pošto se dobar glas na daleko čuje, stigla su i priznanja.

-Naše aktivnosti prate i izvan granica Srbije. Tako na primer, Britanska vlada svake godine organizuje izbor za nagradu European Business Awards. Biraju se kompanije koje imaju brz razvoj i njihov se uspeh ocenjuje. Kompanija Nelly učestvovala je u izboru za ovu prestižnu nagradu i to u kategoriji Hrana i pića. Nas  su tu  izabrali za nacionalne šampione Srbije. U drugom krugu predstoji glasanje preko Interneta.

Koliko je ova nagrada cenjena, govori i podatak da se u žiriju koji odlučuje pobednike u različitim kategorijama poslovanja nalaze direktor Carlsberga, zatim bivši premijeri Belgije, Holandije…

 

                                                                Mitar Obradović

 

Kada preduzeće posluje dobro, onda i vlasnik zaslužuje pažnju. To su shvatili u kompaniji EY (Ernst & Young) koja svake godine organizuje izbor za najboljeg srpskog preduzetnika. U kategoriji najuspešnijih za 2016. godinu našlo se i ime Mitra Obradovića, koji o tome kaže:

 

-Ova nominacija za mene predstavlja veliku satisfakciju, a za kompaniju to je vetar u leđa i podstrek da nastavimo u uspešnom stilu.

 

Na naše pitanje kako bi ocenio trenutnu poslovnu klimu u Srbiji, gospodin Obradović izneo je mišljenje da stvari idu na bolje:

 

-Radi se na uvođenju elektronskih dozvola, grade se putevi, infrastruktura… Sve je to u službi stvaranja adekvatnog poslovnog ambijenta koji naš premijer zagovara. Vidimo i da se formirala Razvojna agencija, umesto nekadašnje SIEPE. Međutim, i mediji mogu da doprinesu boljoj poslovnoj klimi, time što bi malo edukovali građane o tome šta je zapravo preduzetnik. Naime, u delu javnosti ponekad se pojavljuje iskrivljena slika o privatnicima, kao da se mi maltene bavimo nekim poslovima koji imaju špekulativni, da ne kažem sumnjiv karakter. Istina je drugačija - biti preduzetnik u Srbiji težak je, ali i častan posao i svi mi doprinosimo povećanju bruto društvenog proizvoda - od nas država Srbija i njeni poreski obveznici imaju mnogo koristi. Primera radi, kompanija Nelly je prošle godine državi inkasirala 120 miliona dinara i zato me boli kada pročitam neke zlonamerne komentare neupućenih.

 

I za kraj razgovora, savet onima koji se odluče da uplove u preduzetničke vode:

 

-Srbiji je potrebno što više mladih ljudi koji će da preuzmu svoju sudbinu u svoje ruke, a za one koji reše da počnu da se bave preduzetništvom imam poruku da treba stalno da rade na sebi, da uče, stiču znanja i da se usavršavaju, a posle deset godina da te svoje veštine i naplate – zaključuje Mitar Obradović.

 

 

(18.02.2017)