PREDSTAVLJAMO  USPEŠNE  KOMPANIJE   D&N SANI

 

Ključ uspeha  - dobra  organizacija

 

Poslovni rezultati su zapaženi, pa je vlasnica firme iz Lapova Violeta Solunac Raspović nominovana za preduzetnika godine u izboru EY

 

Kompanija D&N SANI iz Lapova osnovana je1991. godine kao preduzeće za trgovinu na veliko i malo, pod nazivom SANI kao porodična kompanija. Kada se gospođa Violeta Solunac Raspopović aktivno uključila u rad kompanije delatnost se širila na proizvodnju, pa danas kompanija D&N SANI proizvodi više od 120 sopstvenih proizvoda kućne hemije, sredstava lične higijene i kozmetike koje plasira u maloprodajnim objektima širom Srbije, ali osim sopstvenih proizvoda ova firma radi i proizvode pod robnim markama u okviru prodajnih lanaca kao što su DIS i Metro.

Svojim kvalitetom iz godine u godinu kompanija D&N Sani stiče nove uspehe, kako na domaćem tržištu tako i u regionu. Preduzeće danas broji 38 zaposlenih i ima dve proizvodne lokacije u Lapovu ukupne površine od 3,500m2. Gospođa Solunac Raspopović, današnja vlasnica i direktorka kompanije, nada se da će poslovanje kompanije ostati u rukama porodice, pa već sada u poslovanje uključuje i svoje sinove.

-Najveći naš uspeh je organizacija koju smo izgradili tokom više od 20 godina poslovanja, a koja je svoje vrednosti potvrdila time što smo uspešno odoleli svim izazovima koji su se pred nas postavljali. Bilo da govorimo o tehnologiji, bilo da govorimo o tržištu ili inegraciji zaposlenih. Ujedno  ta ista organizacija i sistem rada nam u ovom trenutku daju priliku da još bržim tempom idemo napred. To je naša najveca konkurentska prednost i ujedno naša naveća snaga – kaže Violeta Solunac Raspopović u intervjju za Net Magazin.

 

* Ističete se kvalitetom i profesionalizmom, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?

-Kvalitet proizvoda je samo jedna dimenzija, koja je verovatno na tržištu najprepoznatljivjija. Međutim, kvalitet proizvoda iz našeg ugla je posledica sistematskog pristupa u svim ključnim i pratećim procesima u našem preduzeću. Cela organizacija je orijentisana ka potpunom zadovoljstvu krajnjih potrošača. Da bismo to dostigli, morali smo da ulažemo u sve resurse, a pre svega u ljude i da potrošimo značajno vreme, da nametnemo korporativne vrednosti koje će nas voditi ka tom cilju. Trenutno, zadovoljni smo ostvarenim, ali imamo viziju da odemo korak dalje i da još vise razvijemo mehanizme za prepoznavanje potreba i zahteva trzista i efikasno rešavanje tih istih zahteva.

Violeta Solunac Raspopović

 

* Kandidat ste za nagradu PREDUZETNIK GODINE koju uručuje kompanija EY (Ernst & Young). Šta za Vas lično znači ovo priznanje?

-Nagrada bi bila moralna satisfakcija za uloženi rad, trud, energiju, resurse i drugo, kao i prakticna verifikacija da smo u tome uspeli. Naši interni pokazatelji nama daju realnu sliku da smo na dobrom putu, ali bi nam svakako prijala potvrda i od renomiranih institucija, poput EY.

 

* Preduzetnici u našoj zemlji suočavaju se sa teškim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore bolji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?

-Trenutna situacija je delom posledica eksternog okruženja, ali dobrim delom i posledica nespremnosti privrednih subjekata da se uhvate u koštac sa problemima. Tokom dve decenije poslovanja, naše preduzeće se gotovo uvek nalazilo pod određenim vrstom pritiska, koji je pre svega bio posledica naših težnji da idemo napred, da ostvarimo više. U  pojedinim momentima poslovna klima nam je omogućavala da lakše ili teže prevaziđemo izazove, ali nikada nije bila presudan faktor. U modernim uslovima poslovanja, mislim da nije realno ni očekivati da nas u perspektivi očekuju manji izazovi. Naprotiv, okruženje će biti sve dinamičnije, tehničko-tehnološke promene intezivnije, konkurencija sve jača… tako da je ovo možda poslednji trenutak da se privredni subjekti preorijentišu sa očekivanja povoljnije poslovne klime na sopstvene snage i sposobnosti.

 

* Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče da uplove u vode preduzetništva?

-Moja poruka je da ne očekuju uspeh preko noći i da budu spremni da ulože dosta vremena i truda, kako u rad, tako i u učenje. Preporučujem im da profit, tržišno učesće, marže i slično ne smeju biti ciljevi njihovog biznisa, vec da ciljeve traže među pokazateljima zadovoljstva potrošača i korisnika, inovativnosti i drugim univerzalnim parametrima uspešnosti, a to će ih onda dovesti do zarade i prepoznatljivosti na tržištu – zaključuje Violeta Solunac Raspopović.

 

(19.02.2017)