STOJAN  DANGUBIĆ  ALING CONEL d.o.o.

 
Kvalitet – garancija uspeha
 
AlingConel
 
Put do poslovnog uspeha je trnovit. Uspevaju samo najhrabriji, koje krasi upornost, odgovornost i rad. Mnogo je kockica potrebno da se složi da bi firma uspešno poslovala, a jedan od primera na koji se mnogi trebaju ugledati jeste kompanija Aling Conel d.o.o., čiji direktor Stojan Dangubić govori za Net Magazin
 
•Poštovani gospodine Dangubiću, Vaša kompanija izgradila je zavidnu reputaciju. Kada se sada osvrnete na put koji ste prešli, šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?
 
-Kada sagledamo put koji je iza nas, put na kome istrajavamo već 32 godine, sigurno prvo što bismo istakli kao nešto na šta smo ponosni jeste da je kompanija za više od tri decenije prošla put od male zanatske radnje do regionalnog lidera u proizvodnji elektroinstalacionog materijala.
 
Kao faktore koji su bili od velikog značaja za uspeh kompanije moramo istaći dva prelomna momenta, a to su:  hrabra odluka osnivača, Rista Dangubića, da 1984. godine u uslovima socijalističkog društvenog organizovanja celokupne privredne aktivnosti, odluči da krene samostalno, svojim putem, da radi na izgradnji sopstvenog sistema obrade metala i izrade specijalnih alata, i vizionarska procena da se krajem 1999. kompanija usmeri na projektovanje i izradu sopstvenog programa elektroinstalacionog materijala za opremanje stambenih, poslovnih i industrijskih objekata.
 
•Kvalitet je Vaš zaštitni znak, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?
 
-Naša formula uspeha jeste - kvalitet, iznad i isped svega, iznad ušteda, iznad cene i iznad trenutnog profita. Činjenica da smo se uvek vodili principom istrajavanja na kvalitetu i korišćenja najkvalitetnijih materijala i najmodernije opreme za izradu naših prozivoda, da nikada nismo prihvatali kratkoročne planove ulaganja u jeftino kao vida brze zarade, dovela nas je do postepenog, ali stabilnog i snažnog rasta i do današnje pozicije, ozbiljnog brenda čiji su proizvodi sami po sebi garant kvaliteta.
 
Kompanija ALING-CONEL danas na više od 10.000 m2 poslovno-proizvodnog kompleksa, ima zaokružen proizvodni ciklus, od ideje i konstrukcije alata, brizganja i odlivanja komponenti, ozbiljne kontrole kvaliteta do montaže i pakovanja gotovih proizvoda.
StojanDangubic
 
•Vi ste 2014. bili nominovani za priznanje Preduzetnik godine u izboru koji organizuje kompanija EY (Ernst & Young). Koliko se,  po Vašem mišljenju,  posvećuje pažnje preduzetništvu u Srbiji?
 
-Kao privredni subjekt suočavamo se, kao i svi, sa otežanim opštim uslovima privređivanja, problema u naplati potraživanja, nelikvidnosti poslovnog okruženja, neuređenosti sistema izvršenja prema dužnicima, i ono što, nažalost, moramo istaći - veće pažnje i podrške stanim investitorima nego domaćim resepektabilnim kompanijama. Naša kompanija pravi je primer osnovanosti podrške razvoju domaćeg preduzetništva, jer smo od preduzetničke radnje postali kompanija sa preko 220 zaposlenih i udelom od preko 65% na regionalnom tržištu. Uz pravu podršku države i strukovnih udruženje i Privredne komore, smatramo da bi veliki broj preduzetnika mogao da napravi ozbiljan rezultat, proširenje kapaciteta i prerastanje u značajna mala i srednja privredna društva.
 
•Preduzetnici u našoj zemlji suočavaju se sa mnogim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore bolji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?
 
-Danas, upustiti se u poslovnu investiciju, uložiti svoju imovinu u samostalnu delatnost, poslovnu ideju, jeste ogroman rizik. Ali, mi smo dokaz da se rizik isplati, jer 1984. godine napustiti uređen društveno-poslovni sistem, značajnu poziciju u preduzeću i sigurnu platu, da bi se ušlo u nepoznato radi realizacije sopstvene ideje, bilo je i više nego rizično. Poslovna klima danas nije povoljna, slobodno možemo reći, nigde u svetu, kod nas daleko nepovoljnija nego u nekim zapadnim, pa čak i zemljama bivšeg istočnog bloka. Država u ovakvim vremenima, u okolnostima da mi i dalje nismo u potpunosti prešli kao društvo na sistem tržišnog privređivanja, može mnogo da pomogne. Smatramo da postoje dva ključna pogrešna pristupa u merama koje država primenjuje, a to su: 
 
1. Stalno insistiranje na dovođenju stranih investitora. Svesvesrdna pomoć kroz subvencije za svako radno mesto i besplatno ustupanje zemljišta za investicije, jesu mera i privilegija koja se višestruko više odobrava stranim investitorima, često i onima bez značajnih referenci, dok su domaći uspešni ili perspektivni privredni subjekti u daleko podređenijem položaju po ovom pitanju.
 
2. Veliki i neuspešni poslovni sistemi koji funkcionišu bez ikakvog poslovnog rezultata isključivo na dotacijama budžeta, koje bi se mogle mnogo svrsishodnije iskoristiti.
 
•Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče da uplove u vode privatnog preduzetništva?
 
-Poruka za sve koji razmišljaju da se upuste u privatno preduzetništvo, sa jedne strane može biti poruka podrške, jer smatramo da dobre ideje ne treba olako napustiti već na njima treba istrajati, a takođe, naša poruka u ovim okolnostima privređivanja, mora biti i poruka opreza, laganih ali sigurnih i odmerenih koraka u razvoju i realizaciji poslovne ideje i utvrđnog poslovnog plana – zaključuje Stojan Dangubić.
 
(09.02.2016)