U KOMPANIJI “BOSCH“ USPEŠNO EDUKUJU KADROVE

 

Dualno obrazovanje – investicija za budućnost

Pozitivna iskustva učenika stečena tokom programa najbolja su promocija za motivisanje sve većeg broja kvalitetnih mladih ljudi koji imaju želju da deo svog obrazovanja provedu u BOSCH programu dualnog obrazovanja – ističe Vladan Doljančević, supervizor za dualno obrazovanje u "BOSCH-u" zadužen za obuku učenika

 

Dualno obrazovanje veoma je značajno kako za privredu naše zemlje, tako i za mlade koji se usavršavaju i stiču nove veštine. Ono je takođe korisno za inostrane kompanije koje posluju na tržištu Srbije, o čemu svedoče i iskustva firme “BOSCH”. O modelu dualnog obrazovanja koji ova nemačka kompanija sprovodi u Srbiji, u saradnji sa Tehničkom školom “Milenko Verkić Neša” u Pećincima, govori Vladan Doljančević, supervizor za dualno obrazovanje u "BOSCH-u" zadužen za obuku učenika.

Bosch1

 

-Od samog početka shvatili smo da je dobra saradnja između kompanije i škola osnova za uspešan program. Samim tim, dobru saradnju sa školama negujemo i trudimo se da je kontinuirano razvijamo kako bismo postigli izuzetne rezultate – kaže Vladan Doljančević i nastavlja:

-Još od početka programa kompanija je uvidela da je bitno da učenici i pre samog uključivanja imaju priliku da se već u školskoj radionici susretnu sa najsavremenijim mašinama i alatima potrebnim za uspešno obrazovanje. Uz podršku nemačke međunarodne organizacije za saradnju GIZ, na samom početku programa renovirali smo i opremili školsku radionicu mašinama i alatima potrebnim za uspešan rad. Svake godine se trudimo da školi doniramo određen broj novih sredstava. Za sve profesore i učenike koji su deo programa organizujemo posete samoj fabrici i dodatno ih upoznajemo sa opremom koju koristimo u obukama u našem sistemu. Kao dodatan alat unapređenja saradnje ističemo redovne mesečne sastanke tima škole i kolega koji su u okviru fabrike uključeni u program.  

* Kao jedan od prvih primera dobre prakse u sistemu dualnog obrazovanja ističe se saradnja Vaše kompanije i Tehničke škole „Milenko Verkić Neša“ u Pećincima. Ta saradnja je po modelu dualnog obrazovanja svojevremeno uvela novi trogodišnji obrazovni profil – INDUSTRIJSKI MEHANIČAR, za potrebe BOSCH-ove fabrike za proizvodnju sistema brisača za automobile u Šimanovcima. Koliko ste zadovoljni rezultatima ovog projekta?

Bosch2

-U toku izrade nastavnog plana za obrazovni profil INDUSTRIJSKI MEHANIČAR imali smo snažnu podršku kolega iz programa dualnog obrazovanja naše kompanije u Nemačkoj. U saradnji sa timom Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, Tehničke škole i GIZ-a napravljen je izuzetno kvalitetan obrazovni profil. Taj profil je u svim elementima, kao što su standard kvalifikacija, raspored vremena, teme i moduli koje se izučavaju, apsolutno prilagođen savremenim potrebama industrije, a samim tim i potrebama naše kompanije.

* Kako izgleda proces prijavljivanja za program dualnog obrazovanja u kompaniji BOSCH?

-Proces prijavljivanja i izbora učenika za program dualnog obrazovanja u našoj fabrici usklađen je sa „Pravilnikom o načinu raspoređivanja učenika za učenje kroz rad“ koji je donelo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. Tokom procesa izbora razgovaramo sa svim učenicima koju su zainteresovani za obavljanje prakse u našem programu. Razgovorima prisustvuju i roditelji učenika ili, ako su oni sprečeni, tu je prisutan pedagog ili psiholog škole. U sam proces raspoređivanja učenika uključeni smo i kao deo tima za karijerno vođenje i savetovanje (KVIS) u Tehničkoj školi u Pećincima.

* Koliko ste zadovoljni interesovanjem budućih kadrova, odnosno odzivom, i njihovom integracijom u standarde kompanije BOSCH?

Bosch3

-Sa zadovoljstvom moramo istaći da je interesovanje učenika završnih razreda osnovnih škola u okolini fabrike za obrazovne profile koje mi podržavamo izuzetno. Dodatno, pozitivna iskustva učenika stečena tokom programa najbolja su promocija za motivisanje sve većeg broja kvaliitetnih mladih ljudi koji imaju želju da deo svog obrazovanja provedu u BOSCH programu dualnog obrazovanja.

Sa integracijom u BOSCH standarde se kreće već od prvog dana, kad učenici postanu deo programa, i to na način prilagođen mladim osobama, tako da ih vrlo brzo prihvataju. Dodatnu pomoć u integraciji učenika pružaju nam kolege iz drugih odeljenja u fabrici.

* Koliko je učenika koji su u Vašoj kompaniji do sada obavljali đačku praksu dobilo zaposlenje u BOSCH-u?

-Do sada su četiri generacije učenika obrazovnog profila INDUSTRIJSKI MEHANIČAR i jedna generacija učenika obrazovnog profila ELEKTRIČAR završile obrazovanje tokom kojeg se odvijao program „Učenja kroz rad“ u našoj kompaniji i svih 45 učenika uspešno je završilo program. Čak 44 njih je svojom motivacijom, zalaganjem, stečenim znanjima i kompetencijama zaslužilo ponudu za posao kompanije „ROBERT BOSCH d.o.o.“.

* Jedan od dobrih primera poslovne prakse jeste i to da svojim učenicima omogućavate i sportske aktivnosti, odlaske na ekskurzije, sajmove i muzeje. Kakve su reakcije učenika i koliko ovaj model unapređuje poslovne i lične veštine?

-Sa različitim vannastavnim aktivnostima smo započeli već od prve generacije učenika 2014. godine i od samog starta reakcije učenika bile su izuzetno pozitivne. Tokom godina smo taj vrlo važan segment dodatno unapređivali, jer su vannastavne aktivnosti odličan alat koji nam pomaže u svakodnevnom radu. Tokom aktivnosti van kompanije (sportski tereni, posete sajmovima, muzejima i slično) učenici imaju priliku da se u neformalnoj atmosferi dodatno povežu, kako međusobno tako i sa timom ljudi koji je uključen u rad programa, a takođe i da steknu neka znanja iz oblasti koje nisu usko povezane sa obrazovnim profilom za koji se školuju. U okviru vremena koje provedu u samoj kompaniji, organizujemo veliki broj treninga iz netehničkih oblasti, u kojima učenicima pružamo mogućnosti da steknu znanja i meke veštine - zaključuje Vladan Doljančević. 

Bosch Pecinci