FONDACIJA NOVAK ĐOKOVIĆ 

 
Školice života - zajedno za detinjstvo 
Aktivnosti FONDACIJE NOVAK ĐOKOVIĆ u Srbiji sve su obimnije. U prvom planu su deca, a akcenat je na projektima koji imaju humanitarnu i edukativnu dimenziju. Jedna od uspešnijih akcija nosi naziv "Školice života - zajedno za detinjstvo", a namenjena je deci u nerazvijenim područjima. O tom projektu, ali i drugim aktuelnostima iz FONDACIJE NOVAK ĐOKOVIĆ govorila je Gorana Džudža Jakovljević, projekt menadžer fondacije koju je osnovao naš proslavljeni teniski as Novak Đoković.

Opširnije: Fondacija Novak Đoković

INTERVJU   DRAGANA MILANOVIĆ

 Ponosna na tim i reputaciju 

Roberto Baressi logo

Dragana Milanović je osnivač i vlasnik kompanije „Roberto Baressi“. Ova ugledna preduzetnica ima iza sebe značajno iskustvo u tekstilnoj industriji, počev od devedesetih godina kada je pekla zanat u kompaniji njenih roditelja koja se bavila doradom i uslužnim šivenjem. Danas je glavna delatnost firme „Roberto Baressi“ proizvodnja i prodaja muških i ženskih košulja, a koliko je kompanija uspešna, govori i podatak da je naša sagovornica izabrana među kandidate za najbolje preduzetnike 2019. godine po izboru kompanije „Ernst & Young“ (EY).

*  Kompanija “ROBERTO BARESSIizgradila je zavidnu reputaciju. Početak je bio težak, kada se sada osvrnete na put koji ste prešli šta biste izdvojili kao ono čime se najviše ponosite?

-Po mom mišljenju, sve male kompanije koje kreću od početka, ili bolje rečeno iz početka, kao što je to bio naš slučaj, imaju tu fazu teškog puta koja obično traje par godina. Ukoliko kao kompanija preživite taj period, znači da ste došli do određenog rasta i stabilnosti koji vam omogućuju da pređete iz faze preživljavanja u fazu daljeg razvoja, a to je uvek velika stvar. Ja sam ponosna na Roberto Baressi Tim, naše ljude koji zajedno sa nama svakodnevno veruju u ono što radimo – kaže Dragana i nastavlja:

-Moj drugi veliki ponos je naša reputacija – mi smo ljudi koji prave dobre košulje. Predstavili smo srpskom tržištu brendove poput Albinija, Thomas Masona, David & John Andersona – u svetu košulja, to su najveća imena u smislu kvaliteta. Dosta ulažemo u tehnologiju i proces, angažujemo konsultante iz inostranstva i namera nam je da u tome budemo sve bolji i bolji.

*  Kvalitet je Vaš zaštitni znak, klijenti Vas prepoznaju. U čemu je formula uspeha?

-Da biste nešto dobro radili, morate da verujete u to i morate mnogo da volite svoj posao. Samo tako ćete uspeti da mu se posvetite, da prebrodite sve prepreke na početku i da dođete u fazu kada zaista uživate u daljem razvoju svog business-a. Ako nešto volite, onda želite da mu pružite sve najbolje – u našem konkretnom primeru – koristićete nabolje tkanine, najbolje lepljivo platno, poboljšati štepove, uključiti najbolje stručnjake u sam proces – i na kraju dana – imati najbolji proizvod koji možete da ponudite.

Dragana Milanovic Roberto Baressi

* Koji su planovi za budućnost?

-U planu je dalji rad na kvalitetu, spremamo određene inovacije koje će sigurno uticati na to da podignemo Roberto Baressi košulju na još viši nivo. Spremamo dalje širenje na naše tržište, kao i saradnju sa nekim stranim brendovima, koji će svakako biti u našem rangu kvaliteta. Potpisali smo ugovor sa holandskom kompanijom SECRED koja se bavi novčanicima za kartice koji imaju zaštitni okvir koji sprečava zloupotrebu podataka sa kartice. Jako su inspirativni i imaju proizvod koji je vredan pažnje.

* Preduzetnici u našoj zemlji se suočavaju sa mnogim problemima. Kako biste ocenili trenutnu poslovnu klimu i šta učiniti da se stvore povoljniji uslovi za poslovanje privatnih preduzeća?

-Srbija je jedno specifično tržište na kome nije lako praviti velike rezultate. Mala smo zemlja, suočavamo se sa migracijom stanovništva, imamo ograničene finansijske sposobnosti. Mislim da fokus ne treba da bude na tome, jer je pitanje koliko zaista stvari mogu da se promene u bliskoj budućnosti. Mislim da fokus treba da bude na znanju, na tome da kao pojedinac znate što više, primenite na vaš business što više i, uprkos svemu, napravite rezultat zahvaljujući svom “know how”.

*  Šta biste poručili mladim ljudima koji se odluče da uzmu svoju sudbinu u svoje ruke i postanu preduzetnici?

-Da urade detaljne analize, business planove, raspitaju se o pomoćnim fondovima i svim onim start up opcijama, kojih danas kud i kamo ima. Zatim, da budu spremni da će stvari na početku biti naporne i da će biti potrebno vreme. Rezultati preko noći, ma koliko bismo svi mi voleli da ih vidimo, često nisu realni. Možda će biti i neizvesno i stresno, ali ukoliko imate preduzetnički duh, vredi pomučiti se par godina, raditi više nego vaši vršnjaci, izgraditi svoj business i kasnije uživati u rastu i vođenju onog za šta se borili. Nađite nekolicinu ljudi koji isto kao i vi veruju u vašu ideju, takvi su vam na početku potrebni, jer nijedan business nije “one man show”. Birajte uvek bolje od vas, oni vas inspirišu i vuku napred – zaključuje Dragana Milanović u razgovoru za “Net Magazin”.

---------------------------- 

Kvalitet i stil 

Proizvode kompanije „Roberto Baressi“ odlikuje krojačka tradicija, umeće izrade, kvalitet i stil. Sve sirovine se uvoze iz Italije, a kompanija poseduje visok standard kvaliteta, sopstvenu proizvodnju i pet maloprodajnih objekata u Beogradu. U kompaniji „Roberto Baressi“ je razvijen i koncept ručno pravljenih košulja po meri („made to measure“).

Firma „Roberto Baressi“ trenutno sarađuje sa Evropskom bankom za razvoj na projektu unapređenja procesa prodaje i proizvodnje, tako da se uvede međusobni uvid u troškove i dostupnost materijala. Jedan od glavnih ciljeva na koji će se usmeriti u narednom periodu je i digitalno rešenje koje će uvezati proizvodnju i prodavnice, kako bi komunikacija i sam uvid u stanje materijala i proizvoda bila što jednostavnija i tačnija.

 

 

(02.03.2020) 

INTERVJU  VLADIMIR MASTILOVIĆ

Inovator sa poslovnom vizijom 
 
Ljudi koji imaju viziju pokreću svet. Znanje, obrazovanje, brzo prilagođavanje promenama, to je ono što odlikuje lidere. A jedan od lidera u svojoj branši svakako je Vladimir Mastilović, direktor firme 3Lateral d.o.o. koja se bavi softverom. Ime ovog uspešnog preduzetnika poznatije je van granica Srbije nego u našoj zemlji, a svoja poslovna iskustva i viđenje aktuelnog trenutka privatnog preduzetništva gospodin Mastilović ljubazno je podelio sa nama u intervjuu koji Vam predstavljamo. 

Opširnije: Vladimir Mastilović